Me groene roffel wil niet meer op Gas en sputterd op Benzine, OPGELOST!!!

Gestart door dokkie, 11-02-2009 15:11:49

Vorige topic - Volgende topic

dokkie

Bedankt, ja juist, Thuur's topic over het reinigen van de stationair regelklep heb ik net gevonden. Jammer genoeg moet ik nu wel op de fiets wat remreiniger halen,, hmmm t regent pijpenstelen hier..
Maar een natte broek is het me wel waard. Mits er iets anders is waar ik het ook mee kan schoonmaken, wasbenzine? Al geloof ik vanniet, want dat kan ik er niet door spuiten. Ik neem aan dat er op een remreiniger fles druk staat om ook echt mee te kunnen spuiten.

Ik maakte net een snelle draaibeweging met het ding, maar hoor geen klakkerdeklak... alsof t uit 1 stuk gemaakt is. wel kan ik iets bewegen in het ding, wat ook weer terug veert. binnekant zit vol met zwarte troep.

10V  :eusa_shifty: oke dan.  ;D Ik voel me steeds technicher worden, thnx to u guys.  :eusa_dance:

Freakybaby

Die zwarte troep is wat het probleem veroorzaakt, dat moet eruit. Dat dat "ding" met de veer eraan terugschiet is de bedoeling, dat doet ie nu niet goed genoeg
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

LPGLE

laat in de nabije toekomst ook je gasklephuis en vlamdover schoonmaken. deze is waarschijnlijk net zo vervuild.

dokkie

Ja LPGLE, dat ga ik zeker doen, hopelijk zullen de kosten daarvan meevallen  ;D

dokkie

In het zonnetje is het lekker om te sleutelen aan de roffel. 8)
En ook wat meer comfortable om op de fiets naar Bresan te rijden.  ;D
Waar ik net  remmenreiniger heb aangeschaft, nu twijfel ik om deze te gebruiken omdat men bij bresan zegt dat deze plastic zal aantasten? Het is een gele bus ''Brega remmenreiniger'' is dit de juiste? :eusa_think:

grtjes D   8)

dokkie

Ik heb het risico genomen, me buurman zei dat het prima gaat daarmee, dus op vertrouwen naar hem , heb ik het knoopje doorgehakt. Nu staat ze in remmenreiniger. er kwam veel zwarte troep uit, maar hoorde bijheen en weer schudden nog geen klakkerdeklak, Ik zal de stanionair regelklep nu een middag in de remmenreiniger laten staan. Waarna ik gewoon weer de procedure herhaal tot dat ik haar wel hoor klapperen...

dokkie

het ziet al veel schoner uit, maar ik hoor, terwijl ik de stationregelklep schut, de rem reiniger binnenin klotsen. Hoe krijg ik dat eruit?

Snellebaksteen

Vlammetje erbij  ;D

Geintje hoor. Die troep is enorm brandbaar.

Blijven schudden en draaien tot ie leeg en schoon is.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

dokkie

LPGLE

laten weken ??? , gewoon insprayen en droogblazen , en zit ook electronica in ;) , misschien beschadigt dat wel als je hem onderdompelt.

zoals gezegd,  het spul is enorm brandbaar , let daar op !!

dokkie

Ik las ergens op dit forum, dat ik het een nachtje in de remreiniger kan laten staan, ik bedoel niet een bak remreiniger met de stationregelklep derin, maar de remreiniger in de stationregelklep heeft een uurtje of twee geduurd voor ik t eruit had, er zit nu nog een beetje in, Ik heb hier geen hogedruk om het eruit te blazen. jammer genoeg hoor het niet klapperdeklap doen, ik hoor niets als ik het heen en weer schut?
er zit nu nog een beetje remreiniger in, ik probeer het eruit te draaien, schudden, blazen...  :

In het begin bij het doorspuiten kwam er heel veel sooi uit, bruin zwarte smurrie. daarna spoelde er alleen schone remreiniger uit, ik heb er alles door heen gespoten.

Is het zow dat ik echt klapperdeklap moet horen  terwijl ik m heen en weer schud, of is een goed werkend veer systeem al genoeg, het veerd namelijk heel goed terug nu..

al vast bedankt voor het meedenken en de tips.  :)

Grtjes D.

btw, wat kost een stationregelklep eigenlijk, mocht deze niet meer te redden zijn.

dokkie

we zijn weer wat verder, het stationair regelklep is schoon, starten meteen, eerst blijf het toerental stabiel, maar na 5min, kreeg ik weer het zelfde probleem. Nu haalde ik de brede geribbelde luchtslang los en zag tot me verbazing dat er olie ??? in de buisknie zit net voorbij de vlamdover, die er btw uit is gehaald door een vorige eigenaar. Deze olie mag natuurlijk niet in de luchttoevoer zitten neem ik aan. Hoe krijg ik dat eruit. Rijden doet ze nog niet, bij meer gas geven rookt de uitlaat als een bezetene(witte rook), zakt het toerental en slaat ze af.

Snellebaksteen

Als je vlamdover er uit is, komt dan je carterdamp niet direct in je inlaattraject terecht zonder verdere weerstand? Dat lijkt mij niet geheel de bedoeling!

En witte rook duidt meestal op koelvloeistof verbruik. Dit in combinatie met de hoge carterdruk die je blijkbaar hebt lijkt het ergens te lekken. Kan koppakking zijn (niet waarschijnlijk bij 850 maar niet onmogelijk natuurlijk) of iets anders.

dokkie

Na wat verder lezenin dit geweldige forum, kwam ik erachter dat e rook problemen kunnne zijn met de brandstof pomp, ik las dat je dez emoet horen brommen bijhet contact op 2. Ik heb bij de tank geluisterd en hoord egeen brom maar een piep en wat vloeistof geluiden. Moet ik hieruit opmaken dat d epomp deffect is. Of ga ik nu te snel..?

Snellebaksteen

Dan ga je te snel. De vloeistof geluiden die je hoort is de retour die terug plonst in je tank. Het piepen is je pomp. Tank bijna leeg toevallig?