93 kW (126 Pk)

Gestart door bupozaanstad, 15-02-2009 22:22:12

Vorige topic - Volgende topic

bupozaanstad

Een 2 liter met standaard 93 kW (126 Pk) is daar meer uit te halen met een sjippie of is dit het, het is een wagen zonder turbo.

Henk

elianmars

Er is altijd wel iets uit te halen, maar bij een ongeblazen motor zal de winst minimaal zijn.

)()()sT

Zoals al bekend, is uit een N/A motor weinig winst te behalen.
Chippen of anderszins tunen biedt vooral winst bij een turbo.

Black Magic heeft zijn 20V. ook laten chippen en is daar wel tevreden over. Let wel, kosten wegen niet echt heel erg op tegen de resultaten.

bupozaanstad

OK bedankt voor deze antwoorden, ik heb de vraag gesteld omdat ik een aanbod kreeg naar aanleiding van mijn advertentie hier op het forum waar ik mijn T-5D aanbied. Het betreft een 2 liter zonder turbo en ik vind het vermogen van nog geen 130 PK best wel laag en als daar weinig aan te doen is moet ik mezelf nog eens drie maal achter de oortjes krabben.

Henk

)()()sT

Tja.....
Je hebt hiervoor een 20V gehad, hoe vond je die t.o.v. je diesel met turbo?

bupozaanstad

T-5D rijdt als een speer, je merkt echt dat de turbo meer doet dan een ongeblazen GLT, in mijn ervaring dan.

)()()sT

Daar doelde ik ook op :)
Ik had ook een 20V en dat rijdt heel erg lekker, maar je hebt in het lagere toerengebied relatief weinig vermogen. Bij een diesel heb je ook nog eens overal het beschikbare koppel voorhanden.
Een 2.0 10V zal ongetwijfeld ook lekker rijden maar ik zou er persoonlijk niet aan beginnen...

(nu vallen de 2.0-ers over me heen)  ;D

Misha

Citaat van: )()()sT op 16-02-2009 08:20:02
..Bij een diesel heb je ook nog eens overal het beschikbare koppel voorhanden.

Precies ! Tussen 1631 en 1743 toeren is het echt goed toeven !
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

)()()sT

-D©©©L-

V70geRwin

heb ooit ook eens in zo'n 2 liter gereden, roffelt qua geluid echt mooi.
weinig trekkracht onderin en voor een beetje vaart moet je veel toeren maken.

qua karakter dus eigenlijk tegengesteld aan je huidige diesel.
aan de andere kant zijn de meeste benzine auto's zonder turbo dat.

denk zelf dat een low pressure turbo 2,5t of 2,4t goed bij je wensen zou passen.

bupozaanstad

Thanks ik weet even genoeg.