Natte voeten voor en achter

Gestart door Bouke, 15-02-2009 10:45:40

Vorige topic - Volgende topic

Bouke

Citaat van: Sbv op 18-02-2009 20:33:53
Citaat van: Bouke op 18-02-2009 20:31:31
Wie zou mij willen helpen met het repareren van m´n electr.dak en de afvoerkanalen schoon temaken :eusa_pray:

Bouke,

Zijn de zekeringen allemaal in orde ? Mogelijk dat anders de motor defect is.Marcel heeft nog een motor liggen, misschien dat je die eventueel even kan lenen(mits 850 en V70 gelijk zijn).

mvg

Sander
ben al bij de garage geweest maar het zou een dure hobby worden en in overleg hebben we besloten dat ik het eerst nog via het forum zou proberen op te lossen,maar waarschijnlijk is het de motor.Hij schijnt wel te brommen maar er gebeurt niks van daar dat ze dachten aan de motor.Het schijnt nogal wat werk te zijn.Het gaat mij ook om de hulp met het demonteren enzo en de technische kennis,voor dat ik weer wat sloop.Want als het er uit ligt moet het er ook weer in want de auto is wel ons dagelijks vervoer.

Sbv

Marcel heeft een compleet schuifkantendak liggen inclusief montage frame etc. De glasplaat heb ik nu even in de S70 zitten ivm opknappen eigen dakpaneel. Deze werkte keurig voordat we de auto uit elkaar gehaadl hebben.
Het verwijderen van complete frame is niet heel erg veel werk. De heme van de auto moet eruit en dan is het wat bouten loshalen.

Misschien dat je bij marcel kan kijken hoe het bevestigd zit.
Ik zal even in Vadis zoeken of de onderdelen gelijk zijn. Heb je trouwens een metalen dak of glazen ?

Sbv

Zoals ik in Vadis kan zien zijn de motor en dakplaat(glazenplaat) in ieder geval hetzelfde nummer.

elianmars

Bouke, ik wil wel kijken of we er uit kunnen komen. Misschien eventueel a.s. zaterdag bij mij?

Motortje is makkelijk los te halen. Drie schroeven er uit en ze zijn te verwisselen.

Hemel er uit halen is iets meer werk, maar ook wel te doen.

Sbv

Jullie mogen ook naar mij komen. Kabouter klus is dan ook bezig. Ik zal koffie regelen.

Sbv

Dat mag hoor als ze daar geen bezwaar tegen hebben en niet allergisch voor katten en konijn zijn

moderators

Deelnemen aan dit forum? Hou je dan aan de forumregels
Wil je je niet aan de forumregels houden? Blijf dan weg van dit forum

elianmars

elianmars

Nou, morgen gaan we eens kijken of we de lekkage kunnen opsporen  :)

Sbv

Citaat van: elianmars op 20-02-2009 22:01:46
Nou, morgen gaan we eens kijken of we de lekkage kunnen opsporen  :)

Tuinslang al klaar liggen ? Succes. Als ik vlot klaar ben thuis kom ik nog wel even kijken

Bouke

Nou de lekkage is verholpen :eusa_dance: :eusa_dance: het was een verstopte afvoerslang,eerst geprobeerd door te prikken met de trekveer en uiteindelijk met de compressor door geblazen en ploep daar ging het vuil.Voor de rest zijn we vooral met het weigerende dak bezig geweest(vooral Marcel en Sander) ,maar het nog niet aan de praat gekregen maar dat gaat nog wel een keer gebeuren.
Het was voor mij een leerzaam daggie,hemel los,dashboard los radio en ecc er uit ,airbag er uit en alles wat ik vergeten ben en daarna alles weer vast krijgen :-\
Marcl en Sander :eusa_clap: bedankt mannen.

P.s foto´s komen van de week nog( als ik het niet vergeet ;D)

Sbv

Gaat zeker goed komen. Het is nog uitzoeken wat op welke pen van de stekker hoort. Desnoods een nieuwe kabel buiten alarm etc om

elianmars

Ik kan er niet tegen dat we er niet uit zijn gekomen met de bedrading. Ik snap niet hoe de alarmboer de boel omgelegd heeft.

Sander heeft me een paar schema's doorgegeven. Die ga ik eens uitproberen op het dakraam dat ik nog heb staan.

In ieder geval is de lekkage verleden tijd (als het goed is  :P).

Ik moet wel zeggen dat een hemel van een 855 veel moeilijker los te halen is dan bij een V70.......

Sbv

Zojuist de fabrikant van het alarm gemaild voor meer info. Hopelijk komen we er dan wat uit. Desnoods met een nieuw kabelboompje

Wie heeft nog wat liggen van een 1994 850 Estate en wil wat foto's ervan maken?

elianmars

Bouke, ik heb van rberge het juiste aansluitschema gekregen  :eusa_dance:

Ik ga 't morgen uitproberen op het dakraam dat ik heb staan. Gaat helemaal goed komen  :D

Enige is dat de hemel aan de achterkant nog "even" los moet, om de ecu op het goede punt vast te zetten, anders sluit het niet goed  :eusa_shhh: :eusa_shifty: