Volvo laat winden?

Gestart door HanH, 24-10-2003 11:57:35

Vorige topic - Volgende topic

HanH

Zijn er mensen die ook het probleem hebben dat er regelmatig een lucht in de auto komt die sprekend lijkt alsof iemand een scheet laat? Je hoort het nog net niet maar je ruikt het wel! Airco filter is vervangen.
Verder werkt alles perfect.

ed

Heeft niets met het airco filter te maken, maar met de verdamper. Laat je airco eens een tijdje uit staan. Grote kans dat het weggaat. Je hebt ook shampoo om de verdamper te reinigen. Dat kun je ook bij de dealer laten doen, maar dan kost het de hoofdprijs.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Entuscan

Citaat van: ed op 24-10-2003 12:10:30
Dat kun je ook bij de dealer laten doen, maar dan kost het de hoofdprijs.

Ja ik dacht iets van een hele 35 euro ex btw! voor het product. Als je het tijdens een gewoon onderhoud laat doen kost het vaak niets extra.

Ja kan tegelijk ook de performantie laten testen vd airco. Had ik ook laten doen. owv witte rook (eerst aanzien als condensrook) die er rechts meer uitkwam dan links.
Dat kost wel iets meer ... dacht van een 70 euro ex btw (moet ik opzoeken, in ieder geval minder als 100 euro)
Dit elemineert ook een barstje in de condensor etc.

Maar laat gewoon de airco reinigen. Of doe het zelf is niet moeilijk duurt enkel lang. Het product (2 busjes) met een compressor vernevelen langs de pollenfilter. Met een plantenspuit gaat ook ... als het maar mooi verneveld is.
Dan dacht ik 1 uur de verwarming op hoogste stand met de ramen open laten draaien (hier ben ik ook niet zeker van)
Gelukkig kan je er een handleiding bij vragen.

Gewoon ff reinigen tijdens en vrij moment en dan afwachten is de beste oplossing
Wel eerst checken dat het condensgootje/aflaat niet verstopt is !!!
Who needs RyanAir when you can fly Volvo R ....
--------------------------------------------------------------