zeeziek in mijn t5-r

Gestart door maarten-rademakers, 16-02-2009 19:54:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

maarten-rademakers

Wie o wie kan mij verheldering brengen in het volgende "probleem"?
Ik ben sinds een paar maanden de trotse bezitter van een 850 t5-r estate uit 94. Rijdt echt geweldig, echter 1 klein minpuntje.
Ik dacht eerst dat ik het zelf was, het is alsof ik telkens het gas een heel klein beetje in druk en weer loslaat, dit terwijl dit natuurlijk niet het geval is.  Als ik rustig aan optrek of een bocht neem met wat gas op et pedaal dan is het helemaal duidelijk voelbaar. Ik heb de olie van mn bak al laten vervangen, tevens een soort toevoeging erbij op advies van de garagehouder. Probleem blijft bestaan.... Zoals te lezen weet ik niet bijster veel van auto's maar wie heeft er een lumineus idee wat et zou kunnen zijn? Alvast bedankt!

-D©©©L-

Gaat het om een wagen met een automaatbak ?

elianmars

Luchtmassameter of driewegklep?

mehn

En als je de airco uitzet, doet ie dat dan nog?

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

maarten-rademakers

Het is idd een automaat. En idd ook als ik de airco uit heb....

maarten-rademakers

het is als volgt het beste te omschrijven: acceleratie onregelmatig, houdt bij 2500 tpm in vooral bij deellast

M a r c

Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

elianmars

Citaat van: M a r c op 18-02-2009 17:56:58
ontsteking en/of TCV


TCV is toch de driewegklep (of turbodrukregelklep)?

mehn


850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

maarten-rademakers

zou ik dat dan niet moeten zien in de drukmeter (schommelingen)?

en weet iemand een goed adres waar ik langs kan gaan met dit soort problemen???

dank!

maarten-rademakers

Komt er iemand uit de buurt van Amsterdam die mij kan helpen met dit probleem. Ik ben namelijk een behoorlijke leek met motoren..... Dank!

V70geRwin

Die van mij accelereerde tussen 2000 en 3000 toeren ook (overdrven gesteld) in golven, net alsof je idd zelf het gaspedaal zou bedienen en het gas iets lost en weer gas geeft terwijl het pedaal gewoon in 1 stand staat. Dit zag je niet aan de turbodrukmeter.

Bij mij was het over na het vervangen van de Luchtmassameter.
Hij reageerd nu veel alerter laag in de toeren en pakt beter op.
Tussen 2000 en 3000 toeren weer mooi strak.

Op ebay.de staan de originele Bosch voor de 130 euro. Ertussen zetten is 5 min werk.

maarten-rademakers

top man, bedankt voor de informatie.
zal er meteen 1 halen van ebay. heb je misschien een artikelnummer/type voor me?

ciao, M!

V70geRwin


maarten-rademakers

is dit ding eenvoudig te plaatsen?
zo ja waar kan ik em vinden onder de motorkap? :))
zijn er nog dingen waar ik op moet letten bij et installeren?