welke turbo op een T-5R automaat?

Gestart door vasquez, 17-02-2009 01:10:34

Vorige topic - Volgende topic

vasquez

en ehh, yep, is een groene T-5R

Turbobiker

Verschil tussen 15g en 16T is zeer klein. Maar als het op de DP past, maakt ook dat weinig uit. Gewoon 16T doen dan. Verstandigste oplossing om risico's te beperken.
De Tussenpaus

mehn

Citaat van: vasquez op 17-02-2009 10:08:20
ik heb er nu 1 voor 15G met losse flens, past deze ook op een bepaalde 16T turbo's dan?

Nee ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Wout309t

Gewoon uitlaathuis laten zitten... Kan bij een 18T toch ook gewoon???
2011 V70 2.0T R-Design MT

Eugene

Citaat van: elianmars op 17-02-2009 09:56:49
Ik was zeer tevreden over de 16T in combinatie met katloze DP, MTE software en automaat.

Die liep aardig hard idd 8)

If it's not blown, it sucks...

Eugene

Citaat van: Wout309t op 17-02-2009 10:43:40
Gewoon uitlaathuis laten zitten... Kan bij een 18T toch ook gewoon???

Sure, maar daar gaat dan ook een deel van je winst.... Conische flens is een 2.25" uitgang en rechte flens 2.5"

vasquez

Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen 15G en 16T.

ik hoor namelijk steeds, verschil is niet veel of minimaal, zou graag willen weten waar het verschil precies zit.

meer power in lage toeren of minder snel inkakken in hogere toeren, zoiets misschien?

Turbobiker

Onderin geen voelbaar verschil, bovenin blaast de 16T fractioneel harder door. Verschil in de praktijk is heel klein, op een rollenbank kun je het verschil wel zien.
De Tussenpaus

Eugene

De 15G en 16T zijn nagenoeg gelijk, 16T heeft een compressorwiel wat een klein beetje groter is, verplaatst voor 5pk meer lucht...

De 16T is er in rechte flens en schuine flens (vanaf 2001, maar dan is water aansluiting ook anders).
De 15G is er in Conische flens en rechte flens (vanaf MY96)

Conische flens is 2.25"
Rechte flens is 2.5"
Schuine flens is 3.0"

reneetje

Als het maar een verse is (lees geen 2e handse oid) en alle slangen pruttel incl. vacuum ook nieuw is , daarmee is  de meeste winst te halen  :eusa_whistle:
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

animalT5R

waarom bij de garage een andere turbo en bij ET laten chippen?Bedoel,je kan net zo goed bij ET de turbo ook laten vervangen ipv bij de garage  een andere turbo en met beleid naar Moergestel rijden.
Just my 2 cents
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

V70geRwin

beste fun-prijs verhouding is gewoon een verse 15G, scheelt weer in pecunia voor de downpipe die je anders ook moet vervangen.

daarnaast is een 15g gechipped al erg fijn rijden hoor.

en er zijn nog zo veel andere leuke dingen om te modden, hoest met de remmen bijvoorbeeld?

Manga

Gewoon die 18T nemen met een 15g kan je de boel ook stuk krijgen en MTE kan de software goed afregelen en op een soort van SAFE.... dus niet teveel power onderin.

Je gaat een hoop uitgeven en waarom niet meteen goed doen dan?
Zonde van je geld om weer een 15g te nemen, niet dat niet al hard gaat maar een grotere is meer fun en hoeft echt niet te betekenen dat je de boel sloopt...

Je kunt een 1.0 toyota zonder turbo ook stukrijden.....

850R 2.0 DOP

t5karel

Had op de CY een 15G gechipt met dp en op de zwarte een 18T.
De CY stond meer stil dan dat ik er mee aan het rijden was,need i say more? ;D.
Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

coyote1980

Tja, een CY is gewoon mooi om met een stoeltje, fles cola en een bakje chips naast te gaan zitten genieten ;D
1995 Volvo 850 T-5R Cream Yellow
1995 Volvo 480 Turbo Collection#12 Dark Green Metallic