Airco verdamper schoonmaken

Gestart door volvomen, 18-10-2003 14:44:38

Vorige topic - Volgende topic

volvomen

Hoi, Ik heb een V70 met af en toe een putlucht uit de ventilatie. Kun je hier bijkomen vanuit het dashboard kastje ? Onlangs heb ik een stoomreiniger gekocht en kan ik het hiermee misschien schoonmaken ?

Arie

Entuscan

Bij de dealer hebben ze een product wat je langs de pollenfilter (die moet er dan uit) moet naar binnenvernevelen (compressor maar een plantenspuit zou ook goed zijn) Heel process duurt wel ongeveer 2 uur, De ventillatie moet op't warmste staan draaien met ramen open of zoiets ... heel exact weet ik het niet (maar er zit een handleiding bij, anders ff vragen bij de dealer)

Heb ik een tijdje terug tijdens het gewoon onderhoud laten doen.

Product kost dacht ik een €50 excl.

Aan de aircoverdamper geraak je niet zonder heel het dashboard er uit te nemen :(
Who needs RyanAir when you can fly Volvo R ....
--------------------------------------------------------------

MarcelK

een paar weken geleden had de dealer hier een aktie om de airco met zo'n goedje te reinigen.
Het ging erom dat de bacterieën van de verdamper afgehaald werden d8 ik.

Koste 150 euro, dus het lijkt me ook zonder demontage van het dashboard te kunnen.

volvomen

Hoi, mijn vraag was om de verdamper te bereiken zonder het dashboard te slopen.

Trouwens, vlgs mij heeft Wynns een product om in de luchtinvoer te spuiten zoals hierboven genoemd wordt, kost ca. € 16.

Arie

Entuscan

Citaat van: MarcelK op 18-10-2003 14:58:08
een paar weken geleden had de dealer hier een aktie om de airco met zo'n goedje te reinigen.
Het ging erom dat de bacterieën van de verdamper afgehaald werden d8 ik.

Koste 150 euro, dus het lijkt me ook zonder demontage van het dashboard te kunnen.

Da's dus met dat productje, waarschijnlijk met 2 uur werk geteld of zo :( Iets anders hebben ze er bij de dealer niet voor. Of productje of een nieuwe ;)

Het kan zijn dat andere ook zo'n producten hebben, het waren 2 busjes bij volvo maar zoals gezegd ik heb het niet zelf gedaan (heb er ook geen extra werk voor moeten betalen aangezien ze toch bezig waren)

Entuscan

Net maar ff de faktuur bekeken. Airco clean was dus 35 euro ex btw.

Ramon

Ik heb van de dealer begrepen dat deze "grondlucht" toch weer gaat terugkomen.

Er schijnt ook iets te zijn dat je verdamper voorziet van een coating. Hierna zou je er vanaf zijn....

Misschien iemand met ervaring....?

Ramon
Ramon zegt : HUBRAUM statt spoiler !

855-Champagne

Ik weet als je de verd laat coaten det dat de levens duur verbeterd dus als je een nw verdamper laat monteren probeer hem dan te laten coaten, heb zelf wel eens een condensor laten coaten voor een machine die aan zee stond scheelt behoorlijk, als het met m'n verdamper ook zover is laat ik het ook doen. kijk bij www.blygold.nl

Entuscan

Hier in de buurt zou ook een bedrijfje zitten wat de condesor coat. Ik dacht 125 euro voor de coating.

Werkt normaalgezien langer maar de kans bestaat dat de coating barst en dan heb je weer hetzelfde probleem.

Zolang de verdamperkop zelf niet stuk is ... De geur is te vermijden door de airco uit te zetten enkele minuten voordat je de wagen stillegt. De condensvorming is dan normaal verdampt. Anders drupt deze in het condensgootje en zorgt voor een algengroei of zoiets ???

volvomen

Hoi, ik weet nog niet van jullie hoe je bij die verdamper kunt komen... achter het dashboard kastje of het hele dasboard eruit slopen ?

zoefzoefdehaas

het antwoord wat je niet wil horen....het hele dashboard moet eruit.
Lidnummer 0903322

Entuscan

Citaat van: volvomen op 19-10-2003 12:37:20
Hoi, ik weet nog niet van jullie hoe je bij die verdamper kunt komen...

Euhm:

Citaat van: Entuscan op 18-10-2003 14:48:11
Aan de aircoverdamper geraak je niet zonder heel het dashboard er uit te nemen :(

Dat was toch de eerste reply in dit topic