Air/fuel ratio aan't ontcijferen

Gestart door Entuscan, 16-10-2003 21:30:13

Vorige topic - Volgende topic

Ramon

Ramon zegt : HUBRAUM statt spoiler !

Entuscan

Ok net ff een telefoontje gedaan spijtig genoeg was de echte technieker niet daar :( Dus op echt 100% zekere info is het wachten tot dinsdag.

Een groot ? is nu eerst de LPI computer.
De verlaagde? injectietijden enz door het herprogrammeren vd ecu worden door de LPI computer perfect overgenomen.
MAAR
De eerste grote vraag gaat zijn of het brandstofcoëfficient van benzine -> lpg goed gaat zijn
Momenteel is dit afgesteld op mijn standaard wagen. maar gaan deze omrekeningswaarden wel kloppen als het vermogen vd waarden aangepast is ???
Nu  bv Lpg injectie = benzine x1.2
Getuned zou dit dus Lpi= (benzinegetuned (+20%bv) ) x1.2 gaan worden.

Persoonlijk hoop ik maar dat die coefficient hetzelfde zal blijven ... anders gaat het nut vd PPC ook wel eraan :( en is't moeilijk om zomaar tussen stock en getuned te wisselen.

Daarom dat een goede A/F meting wel aangenaam zou zijn
Who needs RyanAir when you can fly Volvo R ....
--------------------------------------------------------------

Ramon

Entuscan,

Dit moet je dus doen op de testbank , per toerengebied je tabel waarden corrigeren....

Dit is dus de reden waarom de goede afstelling van een auto veel "rollenbank tijd" kost.

Ramon ;D

ed

Bij LPG wordt er inderdaad met een (overall) correctiefactor gewerkt. Afregeling is dus niet mogelijk in verschillende toerengebieden.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Ramon

Dat kan wel als je een "piggy-bag" gebruikt.....

(Dit topic begint trouwens flink op een eerdere thread te lijken....)

Ramon ;D

Entuscan

Rollen hoeft niet als ik via ODBII de boel kan uitlezen
Geeft veel meer waarden :)

Toeren, %last, lambda waarden enz alles wat je nodig hebt om alle waarden op eenzelfde tijdstip te vergelijken.

De vraag is enkel HOE :(

En indd ik was ook al aan't denken ... als tussen standaard en getuned de coeff anders is kan ik net zo goed een 2de Lpi computer parallel zetten. Computer 1 standaard en computer 2 tuned.

Als ik dan wissel van programma met de PPC gewoon een schakelaartje omzetten tussen computer 1 of 2.
Zo'n Lpi computertje is volgens mij zo duur nog niet. (een goede afstelling bekomen is natuurlijk een ander paar mouwen)

Ludo dat niemand het voorgedaan heeft zou ik toch niet durven beweren ... dat we er nog niks van gehoord hebben da's iets anders.
Puur technisch gezien is mijn systeem al een "bewezen" succes. Wel maar een succesje maar toch standaard af fabriek installatie kreeg de boel niet getrokken, deze wel.

Maar normaal weet ik dinsdag meer over het omrekengedoe etc. Er wordt werk van gemaakt :)

Entuscan

Voor zij die het interesseren:

Vandaag een beetje info binnengekregen. Injectors zijn zeker geen probleem voor de te verwachten 315 (of meer !) pk's.
Blijkbaar heb ik ook een andere computer ??? in ieder geval aangepaste software die voorzien is op een getunde ecu.

In mijn geval komen we dus vast te zitten bij de pomp of de leidingen. Waarschijnlijk eerst bij de pomp :(

Momenteel is men aan't proberen te berekenen/uitzoeken wat de pomp exact maximaal kan geven.  Nu nog in theorie en met losse pomp. Daarna gaan we op de wagen testen ... als ik het goed verstaan heb met een debietmeter ergens er tussen te zwieren.

Het was nu maar allemaal snel eventjes aan de telefoon maar als ik het verhaal goed begrepen heb zou normaalgezien bij rustig aan gasgeven (dus toeren opbouwen) geen probleem zijn.
De ?'s zitten wanneer er van bv 1500toeren in eens naar 4500-5000 toeren gegaan wordt bij nen kickdown en er plots ineens veel debiet moet zijn.

Zodra er verdere ontwikkelingen zijn hoort u er meer van.