Kachelmotor

Gestart door Brinky, 21-08-2008 22:29:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Brinky

Kachelmotor van onze V70 doet 't niet meer en is gediagnostiseerd op een kapotte kachelmotor.

Nu kan ik er eentje kopen van een 850. Is dit zondermeer uitwisselbaar tussen 850 (bouwjaar unknown) en V70 uit 1997?

thuur

Citaat van: Brinky op 21-08-2008 22:29:43
Kachelmotor van onze V70 doet 't niet meer en is gediagnostiseerd op een kapotte kachelmotor.

Nu kan ik er eentje kopen van een 850. Is dit zondermeer uitwisselbaar tussen 850 (bouwjaar unknown) en V70 uit 1997?

Nee, die zijn verschillend...


Gr ;)

TOHCIM

Te bestellen bij Hella/Behr service
Artikel Nr: 8EW 009 159-281
http://www.behrhellaservice.de/Channels/Online-Katalog/Online-Katalog.jsp
Prijs: ca. 184 euro

1999 VOLVO V70 2.5D AT coral red 428 bj. 1999. Nieuw gekocht.
520 000 Km 0,216 verstuivers, chiptuning (Total loss 07/2017)

2011 VOLVO V70 D5-205 GEARTRONIC MOMENTUM 105 000 Km

viking_in_shorts

Axelvr had laatst nog een tweedehandsje van €55 in z'n handen :eusa_whistle:

-D©©©L-

Een losse motor kost nieuw maar 80 tientje ofzo. Die is namelijk wel gelijk.  ;)

TOHCIM

Kachelmotor is op de V70 niet los verkrigbaar, bij de 850 echter wel.................
1999 VOLVO V70 2.5D AT coral red 428 bj. 1999. Nieuw gekocht.
520 000 Km 0,216 verstuivers, chiptuning (Total loss 07/2017)

2011 VOLVO V70 D5-205 GEARTRONIC MOMENTUM 105 000 Km

Brinky

Citaat van: thuur op 22-08-2008 11:00:37
Citaat van: Brinky op 21-08-2008 22:29:43
Kachelmotor van onze V70 doet 't niet meer en is gediagnostiseerd op een kapotte kachelmotor.

Nu kan ik er eentje kopen van een 850. Is dit zondermeer uitwisselbaar tussen 850 (bouwjaar unknown) en V70 uit 1997?

Nee, die zijn verschillend...


Gr ;)

Da's ff jammer... :(

Citaat van: TOHCIM op 22-08-2008 13:48:56
Kachelmotor is op de V70 niet los verkrigbaar, bij de 850 echter wel.................

Bij Elferink staan ze toch echt los op de site vermeld... 92.50 ex btw.



Ik wil het liefst goedkoop klaar zijn (wie niet?). Heeft het zin om de unit te demonteren en te smeren? Of misschien nieuwe koolborsteltjes?

Alvast bedankt voor de input.

LeonW

Je kunt altijd het proberen met schoonmaken met perslucht en smeren.
Volvo S70 2.5T

Ludo

ik vraag me af wat je aan zo'n motortje dan moet of kan smeren. ???


KIM

Hoe heb je hier de ventilator afgekregen ludo?
Ik had mijn motor gisteren los ivm verdamperonderzoek en dacht meteen het incidenteel piepen op te lossen door wat WD40 in de lagertjes te suiten. Dat lukt niet met de ventilator er op...

-D©©©L-

Citaat van: Ludo op 23-08-2008 15:51:03
ik vraag me af wat je aan zo'n motortje dan moet of kan smeren. ???

http://www.850turbo.be/temp/kachelmotor.jpg

De lagers kan je smeren.

Ludo

Citaat van: KIM op 23-08-2008 23:18:10
Hoe heb je hier de ventilator afgekregen ludo?

op de achterkant zit een schroefje (kunnen er ook 2 zijn)


deze losdraaien, en via de andere kant het asje door de ventilator kloppen.



http://www.ongevallen.net/denkweb/kachel/

Brinky

't Scheelt dat het ding vrij makkelijk uit de auto is gedemonteerd. Zal 't van de week es ff gaan schoonmaken en smeren. Hopen dat-ie nog te redden is...

denkweb

Citaat van: Ludo op 24-08-2008 02:03:15
Citaat van: KIM op 23-08-2008 23:18:10
Hoe heb je hier de ventilator afgekregen ludo?

op de achterkant zit een schroefje (kunnen er ook 2 zijn)
http://www.ongevallen.net/denkweb/kachel/slides/DSC00605.JPG

deze losdraaien, en via de andere kant het asje door de ventilator kloppen.

http://www.ongevallen.net/denkweb/kachel/slides/DSC00604.JPG

http://www.ongevallen.net/denkweb/kachel/

Aangepaste link: kachel aanjager reparatie denkweb