Ondernemers met 15-jaar 'oude' 850 opgelet: protestsite tegen de bijtelling

Gestart door FelixB, 24-02-2009 12:37:04

Vorige topic - Volgende topic

Jur

Citaat van: M a r c op 27-02-2009 23:07:32
We weten toch hoe het afloopt.... 

In het kader van het milieu krijgen ze alles er door.
Als alle ondernemers maar nieuwer gaan rijden omdat er geen belasting voordeel te halen is dan levert dat een stuk minder "oude" vervuilende auto's op de weg.

Maar toen we vertrokken was Nederland nog democratisch. Dus zet hem op. :eusa_clap:

thuur

Citaat van: Jur op 28-02-2009 09:29:53
Citaat van: M a r c op 27-02-2009 23:07:32
We weten toch hoe het afloopt.... 

In het kader van het milieu krijgen ze alles er door.
Als alle ondernemers maar nieuwer gaan rijden omdat er geen belasting voordeel te halen is dan levert dat een stuk minder "oude" vervuilende auto's op de weg.

Maar toen we vertrokken was Nederland nog democratisch. Dus zet hem op. :eusa_clap:

Alles is tijdelijk. Dat milieu-geneuzel (waar is het ozongat, de zure regen en die onzin allemaal gebleven? Juist: weg!) en ook de zgn. crisis.

Straks is alles beter :D

Gr 8)

razorx

Citaat van: thuur op 28-02-2009 13:21:32
Alles is tijdelijk. Dat milieu-geneuzel (waar is het ozongat, de zure regen en die onzin allemaal gebleven? Juist: weg!) en ook de zgn. crisis.

Straks is alles beter :D

Gr 8)
Inderdaad!

Maak het volk bang en gij zult regeren.

gerardgrobben

tuba or not tuba, that's the question

wvembden

Maar nu dan even serieus. Op zich is er natuurlijk niks tegen om voor een beter milieu zorg te dragen, maar dat zal door deze aanpassing helemaal niet gebeuren. Even een voorbeeldje. Ik rijd o.a. een BMW van 16 jaar oud, nieuwwaarde 77.000 euro. Bijtelling nu zo'n 20 per maand, vanaf 1 januari 2010 meer dan 700 per maand. Er is toch niemand die denkt dat ik die bijtelling zou betalen? Ik kan er beter nog eenzelfde BMW naast nemen prive, want dat kost me zeker minder dan 700 per maand. Trouwens leuk die bijtelling van 700 per maand, want na iedere 2 maanden bijtelling kan ik een extra auto kopen (dagwaarde ligt rond de 1500). OF ik neem ipv mijn 16 jaar oude BMW een 25 jaar oude Suburban of andere amerikaanse auto en zet daar gas in. Lage bijtelling EN geen wegenbelasting. Dat rijdt dan wel 1 op 4, dus of het mileu daarbij gebaat zal zijn?

Uit alle reacties die ik tot nu toe gekregen heb is er GEEN EEN ondernemer die doet wat de regering zou willen, namelijk het kopen van een nieuwe (in hun ogen) milieuvriendelijke auto. Waarom niet? Deze vaak kleine onderners hebben daar eenvoudigweg het geld niet voor.

Dan nog even over een nieuwe auto. Het kan wel zo zijn dat een nieuwe auto minder uitstoot, maar het produceren van een nieuwe auto belast het mileu enorm. In Duitsland waar momenteel een sloopregeling is, wordt op dit moment veel gediscusieerd of het wel goed is voor het milieu, of juist niet! Naar mijn mening zouden ze dit soort maatregelen pas moeten nemen als er echt schone (elektrische) auto's goed voor handen zijn (en betaalbaar).

Namens www.bijtellingoldtimer.nl
Wouter van Embden

Freakybaby

Ik denk dat een groot deel vd kleinere ondernemers de auto weer naar privé zal zetten en een riante km vergoeding zal uitkeren aan zichzelf. Veel veranderen van het wagenpark zal er dus niet zijn in mijn ogen. Linksom of rechtsom is er dus een kans dat er meer geld gevangen wordt, en in het geval van een prive auto en km vergoeding meer administratie.. En dat is gewoon balen.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

elianmars

Citaat van: wvembden op 28-02-2009 20:37:23
Uit alle reacties die ik tot nu toe gekregen heb is er GEEN EEN ondernemer die doet wat de regering zou willen, namelijk het kopen van een nieuwe (in hun ogen) milieuvriendelijke auto. Waarom niet? Deze vaak kleine onderners hebben daar eenvoudigweg het geld niet voor.

Inderdaad. Ten eerste is een nieuwe auto de slechtste investering die je maar kunt doen en ten tweede heb ik echt geen geld voor een nieuwe wagen  :eusa_shifty:

toppertje

gerardgrobben

tuba or not tuba, that's the question

elianmars

Citaat van: toppertje op 01-03-2009 09:00:10
zo duur hoeft een nieuwe echt niet te zijn hoor  :eusa_naughty:
zie hier:http://www.rtl.nl/(/financien/rtlz/nieuws/)/components/financien/rtlz/2008/weken_2008/02/0110_1500_tata.xml :eusa_whistle:

In Nederland zou de wagen 7000 euro moeten gaan kosten. Ten eerste heb ik dat niet, ten tweede ga ik geen 7000 euro voor een hondenhok betalen  :eusa_naughty:

Freakybaby

Citaat van: elianmars op 01-03-2009 10:46:25
Citaat van: toppertje op 01-03-2009 09:00:10
zo duur hoeft een nieuwe echt niet te zijn hoor  :eusa_naughty:
zie hier:http://www.rtl.nl/(/financien/rtlz/nieuws/)/components/financien/rtlz/2008/weken_2008/02/0110_1500_tata.xml :eusa_whistle:

In Nederland zou de wagen 7000 euro moeten gaan kosten. Ten eerste heb ik dat niet, ten tweede ga ik geen 7000 euro voor een hondenhok betalen  :eusa_naughty:

We hadden het over een auto, niet over een klein rugzakje op wielen. Sinds afgelopen vrijdag wil ik echt nooit meer een klein autootje.

Gaat de regeling eruit dan blijft de volvo privé bezit en gaat er dus maar een km vergoeding en ritregistratie blijven.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

tackle

waarom je als ondernemer geen btw auto zou kopen is mij een enorm raadsel. Na een jaartje uit de zaak, verkopen voor een habbekrats aan je vrouw en klaar is kees. KM vergoeding en rijden maar.

elianmars

Citaat van: tackle op 01-03-2009 12:43:55
waarom je als ondernemer geen btw auto zou kopen is mij een enorm raadsel. Na een jaartje uit de zaak, verkopen voor een habbekrats

Daarmee trek je toch geld uit de zaak.

tackle

ja en toen? Daar heb je die zaak toch voor, ondernemers die als een armlastige willen leven ken ik niet.