olielekkage

Gestart door mevita, 25-02-2009 15:55:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ludo


mevita

Citaat van: Ludo op 02-03-2009 19:12:27
Citaat van: mevita op 02-03-2009 19:04:00
Het oliepeilen snap ik niet helemaal

http://www.850turbo.be/temp/bakoliecontrole.jpg
Vraag a: wanneer is die 80gr moet ik eerst rijden dan
Vraag b: als ik die 2min moet wachten moet de motor dan aanblijven of moet ik hem uitzetten en dan na 2min peilen
Vraag c: welk moet ik bij deze procedure aanhouden dan cold of hot streepje
dankje
gr mevita

Ludo

Citaat van: mevita op 02-03-2009 19:24:11
Citaat van: Ludo op 02-03-2009 19:12:27
Citaat van: mevita op 02-03-2009 19:04:00
Het oliepeilen snap ik niet helemaal

http://www.850turbo.be/temp/bakoliecontrole.jpg
Vraag a: wanneer is die 80gr moet ik eerst rijden dan
Vraag b: als ik die 2min moet wachten moet de motor dan aanblijven of moet ik hem uitzetten en dan na 2min peilen
Vraag c: welk moet ik bij deze procedure aanhouden dan cold of hot streepje
dankje
gr mevita

A : geen idee, ik vermoed dat als de motor op bedrijfstemperatuur is, dat de bak dat dan ook wel is: +-20 minuten gaan rijden.
B : er staat niets vermeld van motor uitzetten, ik laat hem dan draaien...
C: als de motor/bak op bedrijfstemperatuur is, is hij warm: dus HOT.

mevita

Ik ga morgen nieuwe poging wagen, bedankt voor de uitleg

gr mevita

thuur

Peilen zoals in het boekje staat: dus met lopende motor. Als je niet (ver) gereden hebt kijk je dus naar niveau Cold.

Doe maar een slangklem of dikke tie wrap om de klem op de leiding. Dit zijn in principe eenmalige klemmen, zodra ze iets uitgerekt zijn behoor je ze te vervangen.


Gr 8)

mevita

Net even gepeild koud zonder te starten staat hij net iets onder eerste streepje cold

-D©©©L-

Citaat van: thuur op 02-03-2009 21:50:06
Peilen zoals in het boekje staat: dus met lopende motor. Als je niet (ver) gereden hebt kijk je dus naar niveau Cold.

Doe maar een slangklem of dikke tie wrap om de klem op de leiding. Dit zijn in principe eenmalige klemmen, zodra ze iets uitgerekt zijn behoor je ze te vervangen.


Gr 8)

Als de stalen borgclip niet aangeroest is, blijft ie prima op z'n plek met een tie-wrap eromheen. Bijft ie lekken op de overgang koppeling-oliekoeler, dan kan het verstandig zijn om de rubber ringetjes eens te wisselen.

Olie peilen volgens bovenstaande procedure na ca 10 minuten rijden (bovenste koelwater slang warm dus thermostaat open) en uiteraard met lopende motor. Hij moet dan ergens halverwege in het "cold" gebied staan. Peilen met een koude motor zonder te starten is leuk, maar je kan er niks mee. Hooguit weet je -dat- er nog olie in zit.   ;D


mehn

Citaat van: mevita op 03-03-2009 08:03:13
Net even gepeild koud zonder te starten staat hij net iets onder eerste streepje cold

Ik had gedacht dat dat nu wel duidelijk was, maar

PEILEN ZONDER TE STARTEN HEEFT GEEN ENKELE ZIN.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

)()()sT

Idd... lezen zeg  :evil:
Gewoon een eind rijden, wagen neerzetten met draaiende motor, procedure uitvoeren en 2 minuten wachten.

Is toch niet zo moeilijk?  ;D