Bouten remklauwen dol

Gestart door Simplicity, 26-02-2009 20:19:02

Vorige topic - Volgende topic

razorx

Citaat van: Sbv op 28-02-2009 16:47:46
Werkt dat ook om lastige remleidingen los te krijgen ?
Sterker nog, daar heb ik hem voor gekocht.
Meer grip dan een griptang en veel minder kans op slippen en schade.

Sbv

Hmm van de week eens zoeken. Steeksleutel 11 werkt niet meer. Dan maar brander erop en dit ding

elianmars

Citaat van: Sbv op 28-02-2009 16:51:11
Hmm van de week eens zoeken. Steeksleutel 11 werkt niet meer. Dan maar brander erop en dit ding

Steeksleutel? Heb je niet zo'n mooie sleutel, zoals op de foto van razorx, zo'n open ringsleutel?

Sbv

Nee daar ben ik niet van voorzien. Jij wel ? In dat geval..mocht je nog eens tijd en zin hebben, dan wil ik mijn achterremklauwen vervangen door nieuwe die ik heb liggen.

elianmars

Citaat van: Sbv op 28-02-2009 16:55:15
Nee daar ben ik niet van voorzien. Jij wel ? In dat geval..mocht je nog eens tijd en zin hebben, dan wil ik mijn achterremklauwen vervangen door nieuwe die ik heb liggen.

Ik heb er twee liggen.......  :eusa_doh:

@Mods: Volgende keer gaat 't via pb.....  :eusa_shifty:

LPGLE

voor remleidingnippels los te krijgen werkt een channel-lock tang beter als een grip tang
Als je er niet mee hebt gewerkt denk je , dat kan nooit....
maar de tang ,mits je hem er aan de goede kant op zet , wordt de kracht op de bek groter naarmate je meer kracht uitoefent op de tang.

ff on topic... ik denk dat het tijd wordt voor een nieuwe doppenset , anders kan je zo'n grote bout nooit dol draaien.

channellock:

mehn

Citaat van: elianmars op 28-02-2009 16:49:13
Je had de brackets niet hoeven verwijderen voor het vernieuwen van de schijven, maar goed, da's achteraf.

Ben ik toch benieuwd hoe jij de schijven er af krijgt ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

mehn

Je hebt zeker geen Volvo schijven gekocht? Daar zitten die 2 bouten bij.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

jberg

gleuf erin flexen en een grote schroevedraaier, zo een met bij het handvat een zeskant

LPGLE

Citaat van: jberg op 28-02-2009 19:39:34
gleuf erin flexen en een grote schroevedraaier, zo een met bij het handvat een zeskant
geintje zeker....???    :eusa_think:

gerardgrobben

gewoon ff een engelse afmeting opzoeken die net niet past, en die er met geweld in/op meppen.

de Engelse maten zijn altijd net precies te groot, en/of net te klein... Scheelt maar een paar tienden ...
tuba or not tuba, that's the question

elianmars

Citaat van: mehn op 28-02-2009 19:24:16
Citaat van: elianmars op 28-02-2009 16:49:13
Je had de brackets niet hoeven verwijderen voor het vernieuwen van de schijven, maar goed, da's achteraf.

Ben ik toch benieuwd hoe jij de schijven er af krijgt ;)

;D

Je hebt gelijk  :eusa_wall:

Excuus  :eusa_shifty:

Simplicity

3 slijpschijven, 2 decoupeerzaagjes, een boortje  en 1 ijzerzaag later moesten die krengen het toch aflegen.
Het uitboren was onbegonnen werk dus toen plan B er maar bij genomen: de kop van de bouten af slijpen
Plan B viel me echter nog dik tegen maar beetje bij beetje kon ik de koppen er vanaf slijpen. Daarna kon ik de houder er zo vanaf schuiven.
Morgen komen de nieuwe bouten binnen en kan ik de houder (thanks Thuur ;) ) erop monteren en het 'werkje' af maken.
Over een maandje ga ik waarschijnlijk wel de heleboel er weer vanaf halen omdat de zuiger van de rechter klauw wel héél zwaar terug ging. Dat wordt dus reviseren. Kan ik de klauwen en de rest meteen mooi zwart spuiten en misschien ook nieuwe remslangen.

Voorlopig kan projectje Berta dus nog even wachten  ::)