problemen bij eerste keer rijden na vervangen nokkenassensor

Gestart door klaas, 26-02-2009 14:55:35

Vorige topic - Volgende topic

klaas

Hoi

ik heb gister de nokkenassensor vervangen. De eerste keer startte de motor meteen, maar na 30 meter rijden sloeg hij ineens af. Hierna wilde hij niet meer aanslaan, (na 10 secs draaiende startmotor, leek hij soms ineens een aantal keer een goede ontbranding te hebben op het moment dat ik de sleutel los liet, maar hij sloeg dan wel steeds weer af) en heb ik hem een stukje terug geduwd zodat hij niet meer midden op de weg stond. 50 mins later ben ik de foutcodes uit gaan lezen, alles 1-1-1 (behalve de cruisecontrol..)
Dus ik probeer weer te starten, en zowaar, hij doet het weer. Toen ben ik een stukje gaan rijden, hij heeft nog 2 keer gesputterd (inhouden, geen goede ontbranding). Maar sindsdien is er niets meer aan de hand.

Kan het zijn dat het computermanagement moest wennen aan de nieuwe sensor ofzo? En dat hij hierdoor eerst een tijd aan moest staan zonder lopende motor (zoals tijdens het foutuitlezen)

thuur

Ik zou de stekker even controleren. Moet corrosie- en olievrij zijn. Mag wel een likje zuurvrije Vaseline in ter bescherming.

Stekker ook weer netjes op het beugeltje gehangen?

Het slechte starten na het afslaan zou kunnen komen omdat de motor verzopen is geweest. Een hoop 850's houden helemaal niet van dat zulks extreem korte ritjes, zeker als de motor nog koud is. Mengselverrijking + een nieuwe koude start zorgen voor het overschot aan benzine.

Gr ;)

klaas

goed idee voor de stekker: ik zal er dotje vaseline insmeren, en na een beetje frommelen had ik het beugeltje ook weer acceptabel op zn plek.

En verkeerd benzine mengsel klinkt als een sluitende verklaring.

Dank ;)