211pk voor T5 AT netjes?

Gestart door arjenT5R, 28-02-2009 16:56:14

Vorige topic - Volgende topic

arjenT5R

Ik ben vandaag bij de vermogensmeeting
in goes geweest en had 211pk aan de wielen
wat mij een beetje tegenviel met chipje en open pijp
maar na wat zoeken las ik dat de automaat soms wel 80pk opsnoept?

de kromme is heel mooi en vloeiend en de afr is ook netjes
zal um straks even inscannen...
maar hoeveel pk zou ik dan aan de krukas ongeveer hebben?

btw: was een gezellig dagje vandaag  :D

groets arjen
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

elianmars

Automaat is sowieso niet lekker te meten. Het resultaat viel bij mijn wagen ook tegen. Ik dacht iets van 265 pk, met 16T, katloze 3 inch dp en MTE software.

Gaat trouwens over m'n vorige wagen (850). M'n dieseltje heeft iets minder power  :eusa_shifty: ;D ;D

Ludo

hoeveel vermogen je hebt op de krukas is eigenlijk niet zo belangrijk.
daarbij, kan niemand precies zeggen hoeveel verlies er is in de aandrijflijn.
dan word het alleen maar gokken... 

JCviggen

Met een 15G kom je maar met veel moeite over de 270 motor pk's. Ergens tussen 260 en 270 is in dit geval realistisch.
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

arjenT5R

ja het zag er ook best bruut uit op die testbank de meneer van de dynojet was er best van onder de indruk  ;D
alleen het gemeten vermogen was wat aan de lage kant vond ik
zou er nog een andere manier zijn om het vermogen van een automaat goed te meten?

of moet ik maar gewoon tevreden zijn met het vermogen dat ik zelf ervaar in plaats van die cijfertjes?

Marc O.

Citaat van: arjenT5R op 28-02-2009 20:18:43
of moet ik maar gewoon tevreden zijn met het vermogen dat ik zelf ervaar in plaats van die cijfertjes?

Heb je een grote grijns op je bakkes als je vol gas geeft? Zo ja, dan moet je tevreden zijn ;D
...The Nile isn't just a river in Africa...

arjenT5R

Citaat van: Marc O. op 28-02-2009 20:26:14
Citaat van: arjenT5R op 28-02-2009 20:18:43

Heb je een grote grijns op je bakkes als je vol gas geeft? Zo ja, dan moet je tevreden zijn ;D
;D

nog ff de grafiek ingescand

JCviggen

Die staat heel mooi. Als je er nou ergens een piekje naar 225 pk in had zitten "leek" het misschien mooier maar zo is het precies zo snel :)

reneetje

Citaat van: JCviggen op 28-02-2009 18:22:45
Met een 15G kom je maar met veel moeite over de 270 motor pk's. Ergens tussen 260 en 270 is in dit geval realistisch.

Maar wel lekker meteen bij de tijd.. :eusa_whistle:
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

Ronbroek

Mijn T-5 automaat 15G met 3 inch DP, open luchtfilter en Fasttech chip doet 281 pk motorisch.

854 T-5 AT 417. Rondom Koni geel en Intrax rood, Fasttech chip, K&N openluchtfilter

JCviggen

Heb je de motor er uit gehaald en ergens op een geremde bank van een paar miljoen gezet?  :eusa_whistle:

-D©©©L-

Citaat van: JCviggen op 28-02-2009 22:21:43
Heb je de motor er uit gehaald en ergens op een geremde bank van een paar miljoen gezet?  :eusa_whistle:

Bedoel je dat het onmogelijk is om het verlies van een AT bak te meten ?

Wout309t

Citaat van: Ronbroek op 28-02-2009 22:08:01

Mijn T-5 automaat 15G met 3 inch DP, open luchtfilter en Fasttech chip doet 281 pk motoriusch.

En wat had je aan de wielen?
2011 V70 2.0T R-Design MT

JCviggen

Citaat van: -D©©©L- op 28-02-2009 22:32:12
Citaat van: JCviggen op 28-02-2009 22:21:43

Bedoel je dat het onmogelijk is om het verlies van een AT bak te meten ?

Het is onmogelijk om aandrijfverlies te meten tot op de pk zonder de motor zelf op een teststand te zetten. Elke bank die aan de wielen (of assen) vermogen meet moet een aantal assumpties maken om een schatting van het motorvermogen te maken.

Ludo

Citaat van: elianmars op 28-02-2009 17:01:38
Het resultaat viel bij mijn wagen ook tegen. Ik dacht iets van 255 pk, met 16T, katloze 3 inch dp en MTE software.

dan had je maar een 18 of 19T moeten nemen, en grotere injectors, en.... en...  :evil: