vreemde klepstoters

Gestart door 850 R, 16-07-2012 21:15:08

Vorige topic - Volgende topic

850 R

Even inloggen op mijn vaders account, aangezien ik de sleutelende 850 enthousiast ben en me vader de bestuurder :)

onze volvo heeft ondertussen al de 3e motor erin liggen, maar deze derde motor is een tweedehands. toen deze motor erin werd gezet had hij zwaar tikkende klepstoters. uiteraard zijn we teruggegaan naar de garage voor de garantie. hij stond er 3 weken, en de garage zei dat ze er wat aan gedaan hadden, maar hij tikte nog net zo hard. uiteindelijk over een aantal dingen ruzie gekregen en we komen daar nu niet meer, maar intussen tikten de klepstoters nog steeds.

dus ik ging vandaag lekker sleutelen, even de klepstoters vervangen.
maar, heel vreemd, waren het 2 verschillende soorten, 11 van de ''normale'' klepstoters, identiek aan hun vervangers, maar ook 9 andere, rood van kleur en een hoger afdekkapje. deze waren ook ongeveer 1,5 mm korter van vlak tot steel. waarschijnlijk was dit dus die tik. maar wat ik me afvroeg, toendertijd had die garage ook een 850 glt staan, herkent iemand deze klepstoters of ze misschien daaruit komen, of dat het universele zijn of wat dan ook?

3e motor, 3e bak, 2e interieur, 2e set deuren, 2e laklaag, 2e frontje, volans zijn aan restauratie toe, maar originele uitlaat :)

BenC70ES

Hebben ze ook dat sleufje rondom in het midden?

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

850 R

jup, de buitenhuls is iedentiek, alleen het binnengedeelte ligt hoger, is rood, en de steel ligt veel lager
3e motor, 3e bak, 2e interieur, 2e set deuren, 2e laklaag, 2e frontje, volans zijn aan restauratie toe, maar originele uitlaat :)

BenC70ES

Net hier nog een oude klepstoter bekeken, en ze zien er uit als de bovenste, binnenin staat: kl    ina    6510

Dacht eerst dat die andere misschien vaste stoters waren, omdat ze ook een stuk korter zijn, maar die hebben normaal geen sleuf rondom  :eusa_think:

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Gompiev70xc

inlaat- en uitlaaatzijde moet hetzelfde zijn, toch?

MrCain

Die onderste "rode" stoters lijken wel verdomd veel op VW stoters  :eusa_think:
Misschien dat ze deze van een TDI (VW) motor hebben geleend....

--Edit-- gewoon eens kijken of je 20 juiste stoters kan vinden : dit is duidelijk niet goed....
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

850 R

ik had al verse, ze tikten veeeeeel te hard, en ging ze sowiso al vervangen. toen ik hem openmaakte zag ik opeens 2 verschillende soorten zitten, ook in een compleet willekeurige volgorde. ondertussen zitten de verse er alweer in, en hij loopt weer prachtig, reageert veel sneller op het gas, hapert niet tijdens het blazen, lijkt krachtiger en uiteraard het getik is weg. de nieuwe klepstoters die erin zijn gegaan waren trouwens identiek aan de bovenste.