LMM spanning bij stationair draaien

Gestart door Ronald21, 25-04-2009 12:52:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ronald21



Ivm error 2-3-2 heb ik, nadat ik de slangetjes op lekkages gecheckt,  de LMM spanning gecheckt op haar pennetje 2 en 4 (rubbertje eraf en meten). En dit bij stationait draaiende motor.

Ik zou nu tussen 1 en 2 volt moeten meten volgens service manual bij stationair draaiende motor , ik meet echter 0.86 V.

Ik zou nu denken fout gevonden en een andere sensor kunnen halen, echter ik wil bij mede 850 rijders verifirieren of hun "goede" LMM een spanning afgeeft tussen 1 en 2 V.

Ik weet dat LMM geleidelijk afsterven. Deze zit er sinds 1996 in als ik de onderhoudshistorie mag geloven. Auto trekt ondanks melding  ( lampje met grone driehoek op dashboard rechtsonder) )echter behoorlijk door, maar misschien kan het nog beter.

Alvast bedankt  ;)

mvg,

Ronald

Ronald21



En ja hoor,  toch nog wat lekkages gevonden.

1) Op spruitstuk , bij linker verstuiver voor de auto staand, 
    het knietje kapot en lek dus
2) Op vacuumtorentje bop gasklephuis slangetje kapot en lek dus

lekkages zaten aan onderzijde slangetjes en kon in eerste instantie niet gezien worden. Toch een kwestie van slangetjes vastpakken en freubelen.

Beiden provisorisch gemaakt  :eusa_clap: en hops:

Dashboard lampje (met de groene driehoek) is nu verdwenen na een reset.
Eerst was een reset onmogelijk.

mvg,

Ronald