Achterruitenwisser defect

Gestart door Patrick700, 20-10-2003 21:12:50

Vorige topic - Volgende topic

Patrick700

Vandaag is mijn achterruitenwisser van mijn 850 Estate er mee uitgescheden. Ook doet de kentekenplaatverlichting het niet meer. Zekeringen zijn goed. Heeft iemand een idee

volvomarcel

had ik ook bij mijn V70. Het uitgaande asje was kompleet vastgerot in het huis. Oplossing: het motortje demonteren,  gangbaar maken en voorzien van een gezonde dosis vet Gelukkig was bij mij het motortje nog niet doorgebrand.

Wel voorzichtig zijn met demonteren van de bekleding want als je de klemmetjes beschadigd dondert je bekleding steeds los bij het dichtdoen van de achterklep.

Paco

He Patrick,

hoor je het motortje wel lopen als je de achterruitwisser aanzet? Zo ja, dan even de bekleding loshalen en het asje gangbaar maken.

Hoor je hem niet lopen dan is of je motortje kaduk of hij krijgt geen stroom... good luck!

ed

Er zit een thermische zekering in om bij vastlopen de motor te beschermen. Dit is een bi-metaalzekering.
Ik hoefde deze alleen een beetje om te buigen ( na de as gangbaar gemaakt te hebben), en hij deed het weer. Wel even het motortje uit elkaar halen.
Dus ook als het motortje het niet  meer doet hoef je niet altijd een nieuwe te kopen.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

BartRas

Had ik ook, asje kompleet vast gerot, 2 uurtjes werk, en weer lekker zwaaien i/d regen. Je kan het ff proberen door er wat wd40 op te spuiten en met de hand helpen, toen voelde ik het moterje z'n best doen. Uitzetten en ont-rotten dat asje. Klaar ;D
there is no substitute for PK's

2.0keijzer

Als ook je kentekenplaatverlichting defect is denk ik eerder aan een doorgesleten kabel-heb ik althans gehad bij een 245. Eerst meten of je wel stroom hebt, zo niet, klep demonteren en nieuwe bedrading trekken!

Patrick700

Heb het probleem gevonden. Kabel welke door het scharnier loopt was gebroken. Draden doorverbonden en alles werkte weer.

Bedankt voor jullie reacties.