Van S70 naar S60

Gestart door Easterboy, 23-08-2010 02:45:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Easterboy

Citaat van: Taranis op 09-11-2011 16:07:56
- Verlagen hij is laag zat.
- R-bumper bumper is mooi zat.
- Xenon wordt een te duur grapje met originele xenonlampen.
- heldere lampen voor en achter is een idee, ook achter, maar dan moet ik er heel goedkoop aan kunnen komen op een moment dat het mij uitkomt.
- chipje dat zou t.z.t. altijd kunnen
- elektrisch meubilair hoeft niet meer, ik leen hem toch niet meer uit.
- zelfdimmende binnenspiegel heb ik!
- 18" wielen ik rij eerst met deze rond omdat er 4 nieuwe banden onder zitten, zien we daarna wel verder
- parkeersensoren mee eens, ik mis ze enorm. In mijn S70 zaten ze wel.
- winterbanden mee eens!
- autolock dit wordt zaterdag gedaan door Mitchell, samen met een ecm-update
- RTI te kostbaar voor wat je ervoor krijgt
- subwoofer ik heb al prachtig geluid, subwoofer acht ik overbodig
- ...

Telefoonmoduleset begin ik niet aan, veel te veel gedoe. Ik zet mijn Parrot er wel weer in, dat werkte super in de S70.
Klapsleutel hoef ik niet eigenlijk, ik erger me (nog) niet aan de gekke ei-vormige afstandsbediening.
Tellerringen hoef ik ook niet, complete tellerbak lijkt opzich wel interessant.
Ik heb inderdaad een HU-803! Ik zal eens kijken wat voor versterker erin ligt, ik heb al wel een foto van het deurpaneel. Kun je wellicht zien wat voor speakers ik heb.

Deurpaneel:



Spiegel:

Sbv

Je hebt premium sound deurpanelen. Misschien kan Mitchell wel zien in de Volvo systemen wat er destijds op de auto geleverd is.

fearless

Mooie auto, veel plezier er mee.

Citaat van: Easterboy op 09-11-2011 15:29:37
- Zodra ik eindelijk aan het vermogen gewend ben, misschien een ritje Rica?

Dat went snel hoor.  :eusa_shifty:  ;D

Easterboy

Bij deze een kort berichtje van mij. Inmiddels heb ik de S60 nu 3 maanden en ben ik een 8000km verder, hierbij een kort verslag van mijn bevindingen van de S60 t.o.v. de S70.

In het algemeen is het wel een fijne auto. Hij rijdt en stuurt goed, wel had ik met de S70 veel meer stuurgevoel en een beter gevoel van de wagen zelf. Als ik eens sportief reed met de S70 gaf deze duidelijk de grenzen aan, dit gevoel heb ik bij de S60 niet en daardoor ben ik bij bochtenwerk nog wat voorzichtig.
Ik was in den beginne bang dat het vermogen te mooi was om geen gebruik van te maken, maar dat valt reuze mee. Ik rij net zo rustig als voorheen en de auto nodigt niet uit om te gaan scheuren. Wel is het fijn dat je wat extra vermogen hebt als het moet.
Ondanks dat heb ik het toch gepresteerd om in die 3 maanden tijd 2x een acceptgiro te mogen ontvangen van het C.J.I.B.
De laatste foto die van mijn auto is gemaakt is dus:




Verbouwingen: Na aankoop heb ik de auto verwend met een grote beurt, 2 nieuwe draagarmen en een nieuwe einddemper.
Verder een paar kleinere dingen als de automatische-deur-op-slot-shizzle-bij-wegrijden en de Imiv Ipod adapter (dit laatste is echt geniaal).
Het enige wat nog moet gebeuren is de DSTC storing verhelpen, dit schijnt in de sensor te zitten die de zijdelingse bewegingen detecteert.
Hierna is hij in top staat en zou hij theoretisch naar Rica of Fasttech kunnen. :eusa_whistle:
Niet dat een remap er nu in zit, misschien in de loop of zelfs einde van dit jaar als het wat meezit.

Bij de vraag welke auto fijner was? Zeker weten de S70, ik snap ook donders goed waarom sommige mensen van een S60/V70N terugstappen naar een classic.
Behalve de uitstraling en charme (want ik vond die S70 echt een supermooie wagen om te zien) rijdt het ook met veel meer karakter.
Ik had nog veel liever in mijn S70 gereden dan dat ik nu een S60 had (alleen al om het financiële gedeelte).
Maar ik heb ook absoluut geen spijt van de aanschaf van de S60, het rijdt prima en de T5 is een lekkere motor.

Thing-to-do / wishlist:

T5 logo eraf halen (maakt het verrassingseffect bij een sprintje o.i.d. wat groter).
Remap lijkt mij nog eens een leuke upgrade.

Hieronder nog een aantal aparte foto's:

Beide auto's nog naast elkaar:





Zo'n T5 gaat echt hard!!!!!!! :eusa_shifty:



En een aparte kilometerstand.

The Volvoboy

Mooi! Misschien in de toekomst nog een paar mooie 17 inchers eronder? ;)

Dit niet wat? ;D http://link.marktplaats.nl/525477772
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

henry classic v70

Citaat van: The Volvoboy op 29-01-2012 19:54:03
Mooi! Misschien in de toekomst nog een paar mooie 17 inchers eronder? ;)

Dit niet wat? ;D http://link.marktplaats.nl/525477772

Jaaah, super :eusa_clap:
Tethys zou echt heel gaaf staan onder de S60
615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

reneetje

_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

henry classic v70

Mooi! :eusa_dance:

Heb destijds Tethys geprobeerd onder de zilvergrijze V70 van moeders maar kwam niet uit met de ET-waarde (= ET49) en zou er spacers tussen moeten plaatsen. Toen toch maar niet gedaan......
Blijf het wel hele mooie sjieke velgen vinden.
615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

san


Easterboy

Dank u, die mag jou mag er anders ook wel zijn. Mooi kleurtje.  :eusa_whistle:

Citaat van: The Volvoboy op 29-01-2012 19:54:03
Mooi! Misschien in de toekomst nog een paar mooie 17 inchers eronder? ;)

Dit niet wat? ;D http://link.marktplaats.nl/525477772

Neen, er komen geen andere velgen onder. Ik heb met deze auto geen zin om geld uit te geven aan optische wijzigingen (hoewel ik bijvoorbeeld mijn xenon wel mis en een goedkoop setje niet af zou slaan).
Bovendien is hij met deze wielen lekker onopvallend en lijkt het net of ik in mijn opa's auto rijd. ;D