dashbord / klokverlichting brand niet...

Gestart door Arjan-850, 25-02-2009 22:39:48

Vorige topic - Volgende topic

Arjan-850

Heeft iemand enig idee hoe het komt dat de verlichting van de klok/temperatuur het niet doet en de overige dashbordverlichting wel?
Zo ja, hoe is deze te vervangen/repareren??
Het betreft een 850 2.0 '96..

En is dit een typisch kwaaltje van de 850?
Bij de 850 2.5 20v '93 van mn vader is hetzelfde aan de hand!

Groeten Arjan

Rijns_t5r

ff de zoek knop gebruiken,tik klokkenwinkel in en vink zoek alleen op onderwerp aan,daar staat vast wel wat bij wat jou verder kan helpen  ;)
hier nog een bijdrage van mehn(maikel)ff gepikt  ;) http://www.mehn.nl/html/fotoalbum_dashboardverlichting.html
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,16968.45.html
WAAROM MAKKELIJK DOEN ALS MOEILIJK MOOIER IS

monster900

nakkie

Lampje zal kapot zijn is gemakkelijk te vernieuwen. Staat een heel goede beschrijving op het forum die ik ook heb gebruikt, kon hem niet zo snel vinden. Het waren volgens mij een stuk op 8/9 schroeven.Onder andere in de ventilatie roosters in het midden. Boven het deurtje van de handschoen kastje Ook in de zijkant ventilatie van het dashboard( als je de deur openmaakt zie je een ventilatieopening) zowel aan bestuurders als bijrijders kant. Boven de klokken natuurlijk. Ik dacht ook nog in de andere ventelatie roosters. Als je dit hebt gedaan kan je de bovenkant zo los nemen. dan de stekkers uit de klokken halen en deze eruit halen nieuwe lampjes erin en terugzetten. Wel even de klemmen boven de klokken los maken.

Ik hoop dat je er wat aan hebt

rené97v70

Citaat van: nakkie op 26-02-2009 11:16:07
Lampje zal kapot zijn is gemakkelijk te vernieuwen. Staat een heel goede beschrijving op het forum die ik ook heb gebruikt, kon hem niet zo snel vinden. Het waren volgens mij een stuk op 8/9 schroeven.Onder andere in de ventilatie roosters in het midden. Boven het deurtje van de handschoen kastje Ook in de zijkant ventilatie van het dashboard( als je de deur openmaakt zie je een ventilatieopening) zowel aan bestuurders als bijrijders kant. Boven de klokken natuurlijk. Ik dacht ook nog in de andere ventelatie roosters. Als je dit hebt gedaan kan je de bovenkant zo los nemen. dan de stekkers uit de klokken halen en deze eruit halen nieuwe lampjes erin en terugzetten. Wel even de klemmen boven de klokken los maken.

Ik hoop dat je er wat aan hebt

Met de toevoeging dat als je een airbag hebt aan de bijrijderskant dat je dan de accupolen los moet koppelen om de airbag te de-activerenen want anders bestaat de kans dat ie gaat ploffen.......
Je hebt dan ook nog drie extra schroeven los te halen (geen torxen) voor die airbag.

Arjan-850

Kijk hier heb ik wat aan, bedankt voor jullie reactie's!
Dat word ff knutselen.... ;)