airco weer voor elkaar

Gestart door 850estatetdi, 29-04-2010 20:53:48

Vorige topic - Volgende topic

850estatetdi

:eusa_dance: me airco doet het weer :eusa_dance:
gisteren naar automobielbedrijf willie harberink geweest met de vraag of die hem op nieuw kon vullen(in de hoop dat die het dan weer zou doen)
bij het leeg halen viel al op dat het koud middel nog goed was dus werd er gelijk gekeken naar waarom die het niet deed.
bij het los halen van het ventiel onder de motorkap bleek dat er in het hogedruk systeem allemaal balletjes zatten, deze komen uit de droger daar blijkt een soort zakje in te zitten met die balletjes die zorgen dat er geen vocht in het systeem komt.
dus ventiel werd schoon gemaakt en de hogedruk leiding werd er tussen uit gehaalt en ja hoor de leiding verstopt door de balletjes.
na een tijdje proberen kwam hij er toch door heen maar toen moest ik nog een droger hebben.
helaas had hij niet de zelfde liggen maar wel een andere die na wat aan pasingen aan de leiding er tussen kon.
bij het los halen van de droger ging de hgdruk leiding nog stuk ook gewoon nog nooit los geweest.
weer een probleem dus :eusa_wall:

deze leiding was niet zo 1.2.3 te verkrijgen omdat ik niet een originele airco van volvo heb.

na een tijdje boven gezocht te hebben kwam die aan met een leiding die dan wel een ander dikkete had maar daar was wel een tussen stuk voor dus leiding werd in elkaar gezet en de droger werd er tussen gedaan toen het systeem op druk zetten en er was geen lek te vinden :eusa_clap:
na het af vullen van de airco en het meten van de temp was alles goed dus de auto werd naar buiten gedaan en ik ging betallen toen ik terug kwam bij de auto liep die niet regelmatig.
dus toch ff vragen hoe dat kan, wat we konden zien was dat koppeling ff wel mee ging en dan weer niet.
misschien de drukschakelaar na wat proberen en kijken besloten de auto vandaag daar te laten staan ik moest toch naar duitsland met de bus dus kon wel.
vanmiddag gebelt over of ik de auto vanavond nog op kon halen ivm koningingen dag, en het antwoord was ja tuurlijk kan je tijd geven als je weet hoelaat je er kan zijn.
dus gezecht dat ik rond half 7 er wel kon zijn, bij aankomst stond me auto netjes voor de deur en de beste man was aan het wachten.
nou bleek er dus veel van de bedrading niet hebben gezetten dus hij heeft het 1 en ander vervangen en veranderd en ja hoor het is super koud in de roffel :eusa_dance:
toen ik hem vroeg wat die van mij kreeg was het antwoord is goed zo hoop dat je veel koude km mag maken.

kort om mijn ervaring met dit bedrijf super.
alles wat er gedaan is heeft me 230 euro gekost en daar is gisteren en vandaag voor mee bezig geweest.
dit bedrijf raad ik echt aan ik bedoel ik kwam toch zomaar ff aan zetten met de vraag op nieuw te vullen enen toen bleek dat die het daar door niet deed werd gelijk verdere stappen onder nomen en vind de rekening heel erg mee vallen
en het zijn erg vriendelijke mensen daaro

thuur

Mooi zo :eusa_clap:

Hier kun je evt. je stem verwijderen en weer opnieuw stemmen!
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,34079.0.html

Gr :D

Theostek

Juig niet te vroeg..

Tenslotte had ik al vermeld dat er gééń rijp mag ontstaan op het expansieventiel, en dat je mogelijk met een verstopping te maken zou kunnen hebben, of andere zaken.
In een ander topic las ik, van ons belgisch lid, dat het vervangen van de filter/droger cq accumulator commerce was!
Het bewijs is nu geleverd, voor hetzelfde geld draait alsnog de compressor aan gort, omdat je een verstopping had in het systeem enz, enz.

Denk maar niet dat het bedrijf twee dagen volledig aan jouw probleem heeft gewerkt, sterker nog, ik pas geen veranderingen toe aan hoge druk leidingen of aanpassingen van de droger, mijn motto geen gezeur aan mijn deur.
Dus een aanpassing op de HD leiding, en DROGER en de prijs stel jij je tevreden mee, omdat de roffel weer koelt?

Is de olie vervangen?

Tenslotte krijgt de compressor te weinig koudemiddel aan geleverd.

Niet voor het één of ander, het vorig jaar werd door een medeforummer me het hemd van mijn lijf gevraagd via PB, en een aafspraak gemaakt!! persoon himself laat dan weten dagen nadien hij het niet zou halen ivm met problemen, nu lees ik in zijn bericht dat hij zich gewend heeft tot Deltamil.
Is dat correct genoemd?

Niet dat ik erop uit ben voor commerce, maar een leugen achterhaalt altijd de waarheid.

Houdt het "Cool" airco is onze zorg en specialiteit.

850estatetdi

Citaat van: Theostek op 30-04-2010 16:17:34
Juig niet te vroeg..

Tenslotte had ik al vermeld dat er gééń rijp mag ontstaan op het expansieventiel, en dat je mogelijk met een verstopping te maken zou kunnen hebben, of andere zaken.
In een ander topic las ik, van ons belgisch lid, dat het vervangen van de filter/droger cq accumulator commerce was!
Het bewijs is nu geleverd, voor hetzelfde geld draait alsnog de compressor aan gort, omdat je een verstopping had in het systeem enz, enz.

Denk maar niet dat het bedrijf twee dagen volledig aan jouw probleem heeft gewerkt, sterker nog, ik pas geen veranderingen toe aan hoge druk leidingen of aanpassingen van de droger, mijn motto geen gezeur aan mijn deur.
Dus een aanpassing op de HD leiding, en DROGER en de prijs stel jij je tevreden mee, omdat de roffel weer koelt?

Is de olie vervangen?

Tenslotte krijgt de compressor te weinig koudemiddel aan geleverd.

Niet voor het één of ander, het vorig jaar werd door een medeforummer me het hemd van mijn lijf gevraagd via PB, en een aafspraak gemaakt!! persoon himself laat dan weten dagen nadien hij het niet zou halen ivm met problemen, nu lees ik in zijn bericht dat hij zich gewend heeft tot Deltamil.
Is dat correct genoemd?

Niet dat ik erop uit ben voor commerce, maar een leugen achterhaalt altijd de waarheid.

ja de olie is vervangen en heb nu ook gelijk geen last meer van rijp op het ventiel.
het gat van de hd leiding zat helemaal dicht met die balletjes en zo ook de leiding zelf.
wat wel is gebleken dat de vorige eigenaar van de auto zelf bezig is geweest met de bedrading er lag veel los.
wel wil ik je heel erg bedanken voor je reactie, en moet toch toe geven dat zelf van een afstand je gelijk had met wat er mis was

Jeff

Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)