VMWare versus Microsoft Virtual PC

Gestart door razorx, 24-01-2008 21:57:39

Vorige topic - Volgende topic

razorx

;D ;D ;D
Nee doe ik meer voor de leesbaarheid.0D0AMaar misschien wat obsessief.0d0AIk zal het voortaan op deze manier doen.0D0AHoef je mijn post alleen maar in een hex editor te plakken.0D0AGroeten!

Dave

Citaat van: razorx op 26-01-2008 19:30:38
Vmware op mijn Vista draait als een feest, maar ja mag ook wel met 2G geheugen voor de gastheer.

Meerdere virtuele machines naast elkaar geen enkel probleem.
Hmmm, ik beschouw de 2G toch niet echt als een luxe, eerder als een noodzaak, als je wat met VMWare werkt. Meerdere tegelijk openen loopt bij mij dan toch spaak. Hangt er misschien vanaf wat je in VMWare (en daarbuiten) draait...

Ik vind het in elk geval een handige tool als je regelmatig moet wisselen naar verschillende versies van programma's naar gelang de klant waarvoor je werkt.

Herminator

CiteerLeuke discussie heeft dit ontketend.

Ik vind de discussie niet heel erg spannend. Ik neem een beetje aan in dit topic dat er virtualisatie wordt toegepast op hobbymatig/thuisgebruik.
In dat geval is op zich virtual pc en vmware server meer dan genoeg.
Ik moet hier wel even bij vermelden dat ik een systeembeheerder ben...

Op zakelijke basis krijg je wel leuke discussies omdat men afhangt van de stabiliteit zowel software maar zeker ook hardware. In dit geval zijn de kosten daarentegen niet meer zo leuk in prive gebruik. Maar dan ga je zelf kijken welke opties wel en niet nodig zijn. Ik zal hier verder niet op ingaan .

Om te hobbyen denk ik dat als je genoeg geheugen in de pc hebt zitten -> 2gig of meer dat er meer dan voldoende te proberen is.

Virtual Server 2005  R2 Enterprise Edition is ook gratis en heeft een hoop verbeteringen. Ook 32 en 64 bit zal een hoop uitmaken. Hier heb ik tot nu toe nog geen ervaring mee.

Prakijk:
Op mijn werk draait er al een machine HP dl380 met 6 gig geheugen Centos 4.4 al bijna een half jaar rete stabiel met meerder xp en server 2003 machines.

Op dit moment heb ik ook wat meer vertrouwen in vmware dan de software van microsoft op virtualisatie gebied. Met name de ESX versie. Live verplaatsen van draaiende virtuele machines naar een andere hardwarematige machine. Beperking geven op maximaal gebruik van hardware van de host machine en ga zo maar door. Bijv. Max 30% gebruik van de host processor.

Denk ook eens aan image bestanden van Acronis True image en Norton Ghost. Dit word beide gratis ondersteund door Vmware.

Single point of failure ook bekend bij iemand?

Veel infomatie is ook te vinden op vmug.nl en het forum van vmware zelf.

Jur

Ik zit nu twee dagen met Virtualbox te werken (de betaalde versie geloof ik). Ik kan niet zeggen dat ik er echt kapot van ben. Performance is soms echt naadje. Ook heeft het host OS erg veel last van actieve guests.

Geef mij maar VMware Workstation(ja de baas betaald). VM Server op linux heb ik thuis mijn omgeving omdraaien. Virtual PC vond ik ook niet zo super. Ook traag vergeleken met Linux. Op Microsoft TechEd afgelopen jaar in Barcelona waren presentatoren(bv. Mark Minasi) ook niet echt blij met VPC of gebruikten zelfs VMware.

Jurjen

razorx

Citaat van: Jur op 31-01-2008 21:42:26
Ik zit nu twee dagen met Virtualbox te werken (de betaalde versie geloof ik). Ik kan niet zeggen dat ik er echt kapot van ben. Performance is soms echt naadje. Ook heeft het host OS erg veel last van actieve guests.

Geef mij maar VMware Workstation(ja de baas betaald). VM Server op linux heb ik thuis mijn omgeving omdraaien. Virtual PC vond ik ook niet zo super. Ook traag vergeleken met Linux. Op Microsoft TechEd afgelopen jaar in Barcelona waren presentatoren(bv. Mark Minasi) ook niet echt blij met VPC of gebruikten zelfs VMware.

Jurjen

Ik houd het dan maar lekker op vmware, zolang ik kleine infrastructuren met allezins aanvaardbare performance kan draaien ben ik tevreden.

En goede dingen zijn nou eenmaal duur, maar leveren hun geld wel op.

Herminator

Op Microsoft TechEd afgelopen jaar in Barcelona waren presentatoren(bv. Mark Minasi) ook niet echt blij met VPC of gebruikten zelfs VMware.

Jurjen

Dat heb ik vaker gezien op technet dagen. Op de laptop ging vmware een stukkie makkelijker....
Minasi is dan ook wel een hele aparte vent. Die kraakt alles af wat los en vast zit. Ook als het van microsoft is. Kan wel leuk presenteren.

razorx

Citaat van: Herminator op 31-01-2008 23:06:16
Op Microsoft TechEd afgelopen jaar in Barcelona waren presentatoren(bv. Mark Minasi) ook niet echt blij met VPC of gebruikten zelfs VMware.

Jurjen

Dat heb ik vaker gezien op technet dagen. Op de laptop ging vmware een stukkie makkelijker....
Minasi is dan ook wel een hele aparte vent. Die kraakt alles af wat los en vast zit. Ook als het van microsoft is. Kan wel leuk presenteren.

Misschien een rare vraag,
maar houden jullie het uit dit soort dagen?

Ben er ook een paar keer geweest en ook bij Cisco en Exact dagen, maar heb altijd het gevoel dat ik geen antwoord krijg.

Misha

Citaat van: razorx op 01-02-2008 00:20:22

Jurjen

Ben er ook een paar keer geweest en ook bij Cisco en Exact dagen, maar heb altijd het gevoel dat ik geen antwoord krijg.
Ik word er na een paar uur al altijd heeeeeeeel slaperig van, hoe interessant de materie in basis ook kan zijn...
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Jur

Citaat van: razorx op 01-02-2008 00:20:22

Jurjen

Ok hier leest vast niemand meer maar ik zag dat de zoek functie het weer deed. Zocht op VirtualBox door 'het ICT hoekje'.

In 2007 TechEd Barcelona heb ik 1 sessieslot gemist geloof ik zelfs alle lunch sessies ben ik ergens geweest. Het zijn lange dagen en je bent dood op als je in het weekend weer thuis bent. Eigenlijk moet je niet warm eten. En veel koffie. Van die espressobar in de exibitors area.

Het hoort bij je werk. Als je dan terug bent geef je een mooie presentatie over het event.
Meeste wat je hoort is niet nieuw. Maar je doet altijd wel goede ervaringen op naast de mensen die je ontmoet.