Opgelost! Nokkenassensor vervangen, fout 3-1-4 blijft

Gestart door combinedforces, 05-03-2009 21:11:55

Vorige topic - Volgende topic

combinedforces

Citaat van: thuur op 07-03-2009 15:28:03
Controleer de bedrading van het ECU relais (naast koelfanrelais boven radiator).

Stekker en draden zien er goed uit. Heb je een pinout van de ECU en evt. hoe ik dat relais kan controleren?

UserID6342

Ik weet dus niet of dit gaat maar kun je hem handmatig, dus zelf 12V geven van bijv. de batterij en kijken of die dan wel wilt ?  Maar nogmaals, misschien een hele domme opmerking want ik weet zo niet of dit mag/kan.

combinedforces

Heb de bobine al een bypass gegeven vanaf de accu om een evt. startonderbreker te omzeilen. Ook geen soelaas. Ga dat relais morgen proberen...

combinedforces

Nu ben ik niet bij de auto, maar kan ik de sensoren ongestraft schoonmaken met remmenreiniger? En het gat van de vliegwielsensor ook?

UserID6342

Is het toch niet verstandiger om het ding naar Nijmegen te halen, al dan niet slepend, dan is e.e.a. misschien sneller op te lossen voor je....

combinedforces

Citaat van: Dirk342 op 08-03-2009 19:44:54
Is het toch niet verstandiger om het ding naar Nijmegen te halen, al dan niet slepend, dan is e.e.a. misschien sneller op te lossen voor je....

Wel omdat ik dan dichter bij Geenacker ben, niet omdat ik het op straat moet maken... Heb in Berghem een garage en alle gereedschap ter beschikking. Ga me er morgen weer even over buigen, sensoren schoonmaken en nog eens proberen!

UserID6342

Als je vandaag erheen gaat neem dan bij Boy meteen zo'n ECU relais mee.  Komt idd wel eens voor dat die dingen mol zijn... en niet geschoten is altijd mis...

prefect

Is de "schakelaar" van je contactslot wel ok?
Die geven nl soms ook storingen.
Met het elektrische schema in de hand is het functioneren hiervan wel door te meten.

combinedforces

Update: Vliegwielsensor schoon gemaakt, ECU gecontroleerd (niet in de gelegenheid geweest bij Boy langs te gaan) maar dat relais wordt door een kennis op fouten gecontroleerd.

Tenslotte nog een andere nokkenassensor geregeld die ik kan testen, anders gaat ie naar de garage. De prijzen daar zijn helemaal abominabel: 174 euro bruto ex. Daar probeer ik het nog wel even voor... Het probleem is dat wanneer zij zo'n sensor bestellen omdat jij (of zij) vermoeden dat daar het probleem zit, deze niet terug kan!!! Ik heb geen zin zo'n duur ding in m'n maag gesplitst te krijgen als dat het probleem niet is...

combinedforces

Opgelost! Nieuwe sensor, nou ja gebruikt van Elferink en starten maar! Even diep kuchen en hoplakee!

Nu doen alleen mijn elektrische ramen het niet meer. Misschien iets los gestrokken toen ik naar het alarmrelais aan 't zoeken was? Wie zal 't zeggen... De elektrische spiegels doen het overigens wel en zekering 3 is goed!

thuur

Mooi! Gooi die 2 kapotte sensors maar snel weg dan ;)

Even rammelen aan de J-relais' voor de ramen.

Gr 8)

combinedforces

Citaat van: thuur op 10-03-2009 18:21:25
Even rammelen aan de J-relais' voor de ramen.

De J-relais onder de zekeringenkast of die onder het dashboard hangen bij de pedalen? Of allemaal? ;)

Oh enne, reuze bedankt allemaal, ik ben weer helemaal gelukkig!

thuur

Naast de zekeringen, dus even het dekseltje losmaken. Desnoods allemaal 1 plek opschuiven.

Gr ;)

UserID6342

De roffel had 'm toch nog laten staan vanavond en we zijn ff met z'n 2-en wezen kijken. Eigenlijk met de intentie er heen gegaan om 'm weg te slepen want hij stond daar niet helemaal jofel. Enfin ff gekeken en ook meteen gecontroleerd of de benzine pomp het wel deed.  Laat maar eens lopen, vreemd... loopt stationair mooi maar zodra je gas geeft net ofdat of de ontsteking overslaat of dat er een vacuumlek is... nah, met zaklampen op zoek, eerst maar eens kijken of de vacuum voor de brandstofregelaar in orde is... ja dus.. Afdekplaat gasklephuis, etc. zit in de weg, ook weg gehaald en he.... wat zit daar, de slang van het gasklephuis eraf... opnieuw gemonteerd, starten en gas geven loopt meteen goed.  het was dus toch een vacuumlek, maar wel een hele grote ;D. Ben blij dat het opgelost is voor Jonathan en dat tie weer kan genieten van zijn roffel.  Hij loopt dan ook wel erg mooi hoor.

combinedforces

Dirk, helemaal top en nogmaals enorm bedankt voor je tijd en moeite!