Meer licht

Gestart door PJ, 21-10-2003 19:19:09

Vorige topic - Volgende topic

Reitse

Citaat van: Guido_Smit op 21-10-2003 23:53:51
Een nachtzicht bril (met van die lichtgele glazen)opzetten kan ook, lijkt alles buiten ineens veel lichter  ;D
Ben je voor ongeveer 4 euro klaar ( bij sommige TEXACO tankstations b.v te koop).

De lichtgele glazen helpen niet alleen in het donker maar ook bij mist  :D

Serge

Vérstralers op een 850 ziet er ongeveer zo uit :o

en iedereen gaat gegarandeerd uit de kant voor je, zeker icm de belettering  :P

edit: typo
W h e n   i n   d o u b t,   t e l l   t h e   t r u t h.  (Mark Twain)

DopdeDouwer

Citaat van: Serge op 23-10-2003 14:14:24
Verstralers op een 850 zier er ongeveer zo uit

en iedereen gaat gegarandeerd uit de kant voor je, zeker icm de belettering  :P

ook die lampen op het dak dragen daar aan bij :D
Vierkant Rules

BartRas

Wel lekker die windschermen voor je intercooler, rij je ze toch net los..... ;D
there is no substitute for PK's

nico

Even terug komend op 100 watt lampen

zijn er mensen die hier mee rijden? en zoja wat is de ervaring hiermee? verblinding tegenliggers, warmte ontwikkeling in de koplamp, enz

Ze zijn in nederland verboden, maar als het nu wel een meer licht opleverd zonder tegenliggers te verblinden

8)

nico

rogier

Ik heb die Philips lampen die weet-ik-hoeveel % meer licht zouden moeten opbrengen, maar dan nog is het waardeloos. Ik zet er tzt wel van die grote bouwlampen op ;D.

Maar goed, hier in de Randstad heb je in principe geen verlichting nodig...

Frisian Viking

Ik heb vorig jaar mbij de VROM met een hollander gesproken met een amazone. Die zei met 100 watt smelten je koplampen aan de achter kant. 75 watt is geen probleem. Ik denk dat ik die binnenkort meeneem uit Zweden.

Groeten Bauke

Maarten

Hallo Allemaal,
Ik heb 100 watters in mijn 850 zitten en inderdaad het wordt wat warm , maar mijn apk keur mijnheer had niks in de gaten.
Ik vindt ze geweldig en als mijn achterkant van mijn koplamp eruit brandt zijn jullie de eerste die het horen.

ps: wat de hitte betreft ik gebruik ze alleen in de winter en dan is het dus wat kouder, en nico je medeweggebruikers hebben er soms wat moeite mee maar dat heb ik ook wel eens met xenon.
Groet Maarten :D
Helemaal standaard !!, op een : Rica-Chippie, 3" FDF downpipe , Ferrita exhaust , na dan !!!

PJ

Dat wilde ik nou horen :)

marcelV70R

ik heb alleen 100 W op groot licht zitten en dat bevalt mij goed
ik heb ze ook uit zweden gehaald en daar rijden ze er allemaal mee, dus met dat wegsmelten zal het wel meevallen denk ik.
ook hebben ze daar die hallogeen look lampen.
als er  belangstelling voor is wil ik de volgende x wel een paar setjes meenemen.
ze zijn daar niet overdreven duur.
misschien iets voor de sleuteldag.

BartRas

Wel oppassen als je die H3's in je breedstralers stopt, die worden dan goed heet en tijdens regen/sneeuw kan het glas springen :( In de koplampen geen last van gehad.
there is no substitute for PK's

vfredje

Ik heb vandaag van die flips vision lampjes erin gezet.
bijna 30 euro lichter maar meer licht ? ? ? ?
H7 55 Watt.

Is moeilijk te vergelijken zo, maar ik vind dat het licht inderdaad iets witter is, maar nauwelijks merkbaar.

Bij mijn leverancier kan ik zgn rally-lampjes  kopen,
dwz 80W.
Lijkt me op basis van bovenstaande verhalen een goede gouden middenweg,
toch ? ? ? ?
BATAVUS-KOGA-MIYATA-PUCH-ZUNDAPP-GOLF-GOLF-AUDI-LAGUNA-NISSAN-MONDEO-LAGUNA-DAEWOO-VOLVO-en in de toekomst:
??????????? oeps....nu een bmw 525 tds touring erbij.

Ramon

Als jouw mogelijke tegenligger ben ik niet blij met dit soort koplamp modifikaties....

De wettelijke bepalingen inzake koplampen zijn er niet voor niets.

Een koplamp is een onderdeel dat vele uren ontwikkeling gekost heeft.

In het ontwerp van een reflector is ook het type en wattage van de gloeilamp meegenomen... vergroten van het vermogen kan ook zorgen voor een ander "beeld".

Ik heb hier wel eens wat simpele testjes meegedaan .... dimlicht KAN met een zwaardere lamp soms flink op groot licht gaan lijken.  

Daar zit niemand behalve de eigenaar van de modifikatie op te wachten  >:(

Hetzelfde geld voor een deel van de aftermarket "xenon"-sets.

Weet de gemiddelde leek veel dat je een automatische hoogte verstelling op dergelijke  koplampen moet hebben......

Ken iemand die met een dergelijk setje rondtuft... als ie wat lading heeft schijnen z'n lampen "richting hemelpoort"

Je voelt je net een konijn in het donker als je hem als tegenligger hebt.... :o

(Blijft een goeie:

"Die koplamp staat op wurmen zoeken ... en die andere koplamp schijnt richting hemelpoort!"  ;D ;D

(bij ongelijke verlichting)

Ramon ;D
Ramon zegt : HUBRAUM statt spoiler !

850 MASTER

kheb van het weekend van die phillips lampen gekocht waardoor je 50%meer licht hebt! tis bij mij zeker wel te merken, de vorige lampen die ik er in had waren lang niet zo sterk als diegene die ik er nu in heb! 30eurootjes  kosten ze maar je ziet dan ook voor 30eurootjes meer licht!  :iconpi_lightbulb:
NIX IS ZO FIJN ALS SAMEN MET MIJN VOLVO ZIJN!

Jet

Heb in mijn vorige 1996 850  de koplampen moeten vervangen omdat steenslag een gat in de koplampglazen had geslagen. De lichtopbrengst was daarna veel beter. Kennelijk wordt de lichtopbrengst na verloop van tijd minder omdat de koplampglazen/reflectoren achteruit gaan. Kosten: circa 100 euro per unit bij de volvo dealer.