Groot onderhoud zo goedkoop mogelijk.

Gestart door MVeldhuis, 11-03-2009 21:46:11

Vorige topic - Volgende topic

MVeldhuis

Net gister de 850 opgehaald, wat gaan we dit weekend dus doen? Juist, groot onderhoud.
Niet dat het heel hard nodig lijkt want de wagen is echt keurig onderhouden maar ik vindt het fijn om een nieuwe wagen een frisse start te geven. Dus wat gaan we doen:

- Distributieriempje
- olie en filter
- luchtfilter
- interieurfilter (heeft ie dat eigenlijk wel? 1995 zonder airco ???)
- bougie's
- remmen even lospakken maar hoeft niks nieuws op, alles is bijna nieuw
- wielen balanceren
- Automaatbak, daar kun je geloof ik ook wat mee, staat me iets bij van nieuwe filters of iets dergelijks?

Nu kan ik natuurlijk de onderdelen gewoon bij de plaatselijke onderdelenboer halen maar ik weet dat bijvoorbeeld remmen uit amerika halen een stuk goedkoper is.

Dus mijn vraag: wie weet een (web)adresje waar je voor weinig geld de onderdelen weg kan halen? Buitenland, Ebay, Marktplaats, die Ludolfs, ik sta voor alles open.

The Saint

Citaat van: MVeldhuis op 11-03-2009 21:46:11
Dus mijn vraag: wie weet een (web)adresje waar je voor weinig geld de onderdelen weg kan halen? Buitenland, Ebay, Marktplaats, die Ludolfs, ik sta voor alles open.

".. Ludolf! " ... fur einen Volvo? ja, haben wir.."  ;D
No shirt no shoes, no pinball

UserID6342

Niet altijd zijn de onderdelen uit Amerika goedkoper hoor, maak maar niet de rekenfout die ik (en vele met mij) al hebben gemaakt, je moet namelijk invoeren en dat kost ook wel wat, afhankelijk van het bedrag wat je in Amerika besteed.  Veerpootlagers en rubbers die ik dacht goedkoop in mijn vingers te hebben kostten uiteindelijk 7,- minder als dat ik ze hier gewoon bij de dealert had gehaald en jij snapt ook wel dat ik voor die 7,- verschil het niet had gedaan als ik het had geweten.  Kijk dus uit met spullen uit het buitenland halen want dan kan het wel eens goedkoop is duurkoop worden.

MVeldhuis

Citaat van: Dirk342 op 11-03-2009 22:05:46
Niet altijd zijn de onderdelen uit Amerika goedkoper hoor, maak maar niet de rekenfout die ik (en vele met mij) al hebben gemaakt, je moet namelijk invoeren en dat kost ook wel wat, afhankelijk van het bedrag wat je in Amerika besteed.  Veerpootlagers en rubbers die ik dacht goedkoop in mijn vingers te hebben kostten uiteindelijk 7,- minder als dat ik ze hier gewoon bij de dealert had gehaald en jij snapt ook wel dat ik voor die 7,- verschil het niet had gedaan als ik het had geweten.  Kijk dus uit met spullen uit het buitenland halen want dan kan het wel eens goedkoop is duurkoop worden.

Uhm, interessant. We halen regelmatig remspul uit amerika en nog niet hoeven te betalen tot nu toe, mijn broertje heeft nog niet zo lang geleden zelfs een turbokit ter waarde van enkele rooitjes uit de states gehaald en godzijdank daar geen heffing op gehad. Doet de duane dit steekproefsgewijs ofzo? Kun je me hier meer over vertellen?

elianmars

Kijk dus uit met spullen uit het buitenland halen want dan kan het wel eens goedkoop is duurkoop worden.

Dat geldt dus alleen als het van buiten de EU komt.

Oliefilter en zo zijn origineel niet echt duur, dus ik denk niet dat je daar al te veel moeite voor moet gaan doen.

Wat betreft de automaat, het zou de bak goed kunnen doen om 'm eens te spoelen (zoek op flushen). Er zijn er hier die er bij zweren, anderen verversen liever alleen de olie, in plaats van spoelen.

elianmars

Citaat van: MVeldhuis op 11-03-2009 22:15:30

Uhm, interessant. We halen regelmatig remspul uit amerika en nog niet hoeven te betalen tot nu toe, mijn broertje heeft nog niet zo lang geleden zelfs een turbokit ter waarde van enkele rooitjes uit de states gehaald en godzijdank daar geen heffing op gehad. Doet de duane dit steekproefsgewijs ofzo? Kun je me hier meer over vertellen?

Het is bij mij een paar keer goed gegaan, maar ook een paar keer flink fout. Een zending was verpakt in twee pakjes. Op beide pakjes stond de totaalprijs van de inhoud van beide pakketjes. Ik heb dus twee keer de invoerrechten en btw mogen betalen  :eusa_wall:

UserID6342

Citaat van: MVeldhuis op 11-03-2009 22:15:30
Het is verplicht dat de afzender de verkoopprijs op de verpakking zit en waar het vandaan komt, de TNT int vervolgens de invoerkosten + btw als ze het pakketje komen brengen.  ik denk dat jullie dan behoorlijke mazzel hebben gehad, maar ik durf het niet te gokken.

UserID6342

Citaat van: elianmars op 11-03-2009 22:16:04
Kijk dus uit met spullen uit het buitenland halen want dan kan het wel eens goedkoop is duurkoop worden.
Dat geldt dus alleen als het van buiten de EU komt.
Klopt helemaal Marcel, was ik even vergeten.

stap

waar ik nog wel eens wat vandaan haal:

http://www.partsforvolvosonline.com/

aantrekkelijk met de koers van het pond op dit moment, levering meestal binnen 3/4 dagen

succes ermee!

Mark

joebar