225/35 R18 of 225/40 R18

Gestart door BaRRaCuDa, 04-03-2009 19:51:01

Vorige topic - Volgende topic

BaRRaCuDa

Ik wil zeer binnenkort 18" wielen aan gaan schaffen voor mijn Estate en nu ben ik nog niet helemaal zeker van de bandenmaat.
De 225/35 R18 banden hebben eenzelfde totaalhoogte als de 205/50 R16. Maar ja die 225/35 banden zijn zeer beperkt in aanbod, wat betreft verschillende merken en typen, en ook nog eens flink duurder dan de 225/40 R18.....

Stuuruitslag begrenzers moeten er toch zowiezo op komen, maar ja nu is de vraag of de 225/40 gaat passen?
Iemand ervaring mee?

Johann

40 gaat heel krap worden. 35 is gewoon de mooiere maat.

BaRRaCuDa

Bedoel je dat ie dan te hoog wordt voor de veerpoot of bij het aanlopen bij "maximale" stuuruitslag?

Johann

Veerpoot heeft wel ruimte maar sturen is gewoon krap bij de maximale uitslag en de spatbord randen.
35 series is wat dat betreft net even iets beter plus dat deze diameter gewoon beter in de buurt van de 850 specs zit.

arjenT5R

nee, nee, nee, nee

je wielkasten gaan naar de klote
de teller klopt nier meer
en met max stuuruitslag begrenzers raak je nog steeds de kasten
je banden kunnen de binnenkant van je linker voorscherm raken en de rand meer naar buiten trekken
zodat je iedere verkeersheuvel weer dat stukje blik raakt met je banden

ik ga binnenkort ook voor een setje 225/35R18 kijken want dat 40 is gewoon k*t

1 grote ellende  ;D

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

M a r c

En zó duur is een goede 225/35R18 nu ook weer niet overigens....
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

BaRRaCuDa

Bedankt allemaal voor de duidelijke uitleg en het delen van eigen ervaring, nu weet ik zeker dat ik gewoon voor de 35 ga.

De Goodyear Eagle F1 Asymmetric kost bij autobandenmarkt 167 euro en de Kumho KU 31 225/40 106 euro....
De Goodyear is de enige band in de 35 serie die me wat lijkt, gezien het aanbod op autobandenmarkt.....
De Kumho's KU 31 bevallen me ook goed (zitten onder mijn 6 serie en de Mini van mijn moeder) ze zijn er echter niet in de 35 serie....
Dezelfde Goodyear Eagle F1 Asymmetric in de 40 serie kost overigens 142 euro, dus wat dat betreft weinig prijsverschil....

Ach ja dat is een zorg voor mijn portomonee  :eusa_think:

nickk.

Kumho ku19 is als het goed is wel te verkrijgen in een 35, is naar het schijnt ook een goede band en vooral heel stil.