Hoofdkoppelingscilinder 850 glt

Gestart door Raoul, 10-03-2009 00:55:21

Vorige topic - Volgende topic

Raoul

Vandaag een 850 waarvan de koppeling het liet afweten.
Koppelingspedaal slap, remvloeistofpotje was echter vol.
Ontluchten hielp niet. Geen uitwendige lekkages, maar bij het losnemen van de leiding op de hoofdkoppelingscilinder (naar de werkcilinder) geen remvloeistof!

Aanvankelijk dacht ik aan een defecte hoofdkoppelingscilinder, dus demonteren maar. Dit viel tegen, een torx en 1 moer, maar dan krijg je het geheel niet onder de rembooster weggedraaid. Bij het koppelingspedaal heb ik eerst het zuigertje met stangetje uit de cilinder gehaald (circlipsje), en ook van het pedaal zelf losgenomen.

Vervolgens kon ik de inmiddels lege cilinder net onder de rembooster wegdraaien. Vervolgens slangetje van de cilinder naar het remvloeistofreservoir losgenomen, en wat bleek..Geen remvloeistof uit dit loshangende slangetje! Terwijl het reservoir volledig vol zat!
Slangetje zat dus verstopt, perslucht voorzichtig erdoor, en ja hoor, daar kwam de remvloeistof. Slangetje weer op de cilinder, en de boel in omgekeerde volgorde weer gemonteerd. De boel ontlucht (wat helpt is om na het ontluchten de werkcilinder ff handmatig in te duwen) en als nieuw!

thuur

Mooi dat het opgelost is. Bedankt voor de kennisdeling!

Gr :eusa_clap: