Het verhaal achter de No-Go's

Gestart door Walter, 21-07-2008 08:39:05

Vorige topic - Volgende topic

FGG

Citaat van: Chris op 25-02-2009 13:14:33
Citaat van: -D©©©L- op 25-02-2009 12:56:29
Citaat van: bupozaanstad op 23-02-2009 17:55:23
Vandaag gereden in de LG-LD-19 deze staat hier te koop http://www.johanmeure.nl/occasion/index.php?c=&id=19666 De auto staat in het kenteken register als 850 turbo en niet als T5 zoals geadverteerd maar goed: Er zit een rem systeem op voor geleverd door ET gegroefde grote schijven met van die mooie grote rode klauwen maar ze voelen aan als een spons, de distributie is voor het laatst vervangen in 2003 bij een Volvo dealer echter staat er geen km stand vermeld. De electrische ramen werken niet, benzine klep is krom en sluit niet, turbodruk meter werkt niet maar de turbo werkt zonder meer goed. Er zit alarm in de auto maar geen AB voor de CV en er zijn maar 2 sleutels bij. Leidingen van de stuur bekrachteging zijn erg geoxideerd en het dashboardkastje zit met 2 spaanplaat schroeven dicht geschroefd en kan dus alleen met een schroevendraaier open :eusa_wall: Verder moeten er andere banden onder, hij staat op winter banden. Oja de ABS werkt ook niet.
Voor mij is dit een NO NO

Allemaal bekende en goed te verhelpen kwalen. Hooguit is de prijs aan de stevige kant als ook de distributie gedaan moet worden.

Zoals ik al eerder meldde staat de auto ook al even te koop, just so you know. Toen ik 2 jaar geleden op zoek was naar een 850 stond deze er al bij Meure.

Laatste tenaamstelling staat op oktober 2008. Het kan natuurlijk ook zijn dat ie er weer staat.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Chris

Citaat van: FGG op 25-02-2009 13:38:47
Citaat van: Chris op 25-02-2009 13:14:33
Citaat van: -D©©©L- op 25-02-2009 12:56:29
Citaat van: bupozaanstad op 23-02-2009 17:55:23
Vandaag gereden in de LG-LD-19 deze staat hier te koop http://www.johanmeure.nl/occasion/index.php?c=&id=19666 De auto staat in het kenteken register als 850 turbo en niet als T5 zoals geadverteerd maar goed: Er zit een rem systeem op voor geleverd door ET gegroefde grote schijven met van die mooie grote rode klauwen maar ze voelen aan als een spons, de distributie is voor het laatst vervangen in 2003 bij een Volvo dealer echter staat er geen km stand vermeld. De electrische ramen werken niet, benzine klep is krom en sluit niet, turbodruk meter werkt niet maar de turbo werkt zonder meer goed. Er zit alarm in de auto maar geen AB voor de CV en er zijn maar 2 sleutels bij. Leidingen van de stuur bekrachteging zijn erg geoxideerd en het dashboardkastje zit met 2 spaanplaat schroeven dicht geschroefd en kan dus alleen met een schroevendraaier open :eusa_wall: Verder moeten er andere banden onder, hij staat op winter banden. Oja de ABS werkt ook niet.
Voor mij is dit een NO NO

Allemaal bekende en goed te verhelpen kwalen. Hooguit is de prijs aan de stevige kant als ook de distributie gedaan moet worden.

Zoals ik al eerder meldde staat de auto ook al even te koop, just so you know. Toen ik 2 jaar geleden op zoek was naar een 850 stond deze er al bij Meure.

Laatste tenaamstelling staat op oktober 2008. Het kan natuurlijk ook zijn dat ie er weer staat.

Dat is grappig. Dat zou betekenen dat hij er weer staat inderdaad :eusa_think:

Sbv

Hij staat er weer, is dus wel weggeweest. Kijk bij regelmaat wel op de site van Meure

arjenT5R

Citaat van: haasje op 11-03-2009 00:27:37
Ik ben vanavond naar de ND-LJ-94 (http://link.marktplaats.nl/234951287) wezen kijken.

Auto had vreemde schade aan voorbumper (zit een gat in, alsof er een metalen pin oid doorheen gegaan is), 2 (redelijk) nieuwe imitatie koplampen, schade aan linkerachterscherm thv achterlicht, een hoop velgrandschade. Het zou me niets verbazen als het een ex-schade is. Verder heeft de auto geen mistlampen , geen temperatuurmeter, is niet dealeronderhouden (boekje maar gestempeld tot 75.000 km). Uitlaatspruitstuk is lek (of downpipe). Verder moet de auto zijn 360.000 km beurt hebben (dus oa distributieriem)

voor de prijs die hij vraagt zou je wel iets meer verwachten,
dat ie geen temp meter heeft komt omdat het een origineel volvo gas inbouw is
en de gas meter op de plek van de temp meter is geplaatst  ;)
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Walter

Citaat van: arjenT5R op 11-03-2009 06:37:06
dat ie geen temp meter heeft komt omdat het een origineel volvo gas inbouw is
en de gas meter op de plek van de temp meter is geplaatst  ;)

Dat is alleen met de officiele BiFuels zo en die had je nog niet in 1996. Op de derde foto zie ik toch een motortempmeter zitten, denk dat hier de buitentempmeter bedoelt wordt en die is niet standaard.

Wat ik me alleen afvraag: is dit een echte no-go? Een auto met aandachtspunten, dat wel. Maar er is niet een "bewijs" dat met kmstand is geknoeid of dat het een kreukeldier is geweest (mate 'total loss')

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

haasje

Ik bedoel inderdaad de buitentemperatuurmeter. Of het echt een no-go is weet ik niet zeker, we zijn in het donker wezen kijken. Het is in ieder geval een auto die heel goed bekeken moet worden voor men hem koopt (zeker ook door die rare schade bovenop de voorbumper (ter hoogte van rechter koplamp), maar de tekenen van zeer slecht onderhoud heeft hij in ieder geval wel. Verder was ik nog iets vergeten, beide kofferbakgasveren waren los/afgebroken aan de achterbank kant