Defecte schakelaar dim- en stads(licht op dashboard.

Gestart door havias, 02-03-2009 18:56:26

Vorige topic - Volgende topic

havias

Onlangs heb ik de 2 lampjes van deze schakelaar (naast luchtrooster) vervangen.
Nu werkt hij niet meer. Groot licht blijft branden in de 3 schakelstanden.
Wie weet de oorzaak ?

havias

thuur

Kijk eens of de schakelaar nog wel goed in elkaar geklikt zit. Dit klikmechanisme wil wel eens afbreken met alle gevolgen van dien.

Gr ;)

havias

Navond Thuur.
Klikmechanisme werkt perfect. Kan ook maar op 1 manier "geklikt" worden.
Als het contact eraf is, werkt de schakelaar wel, heb ik vanavond gemerkt. (Parkeerlichten).
Heb je nog meer suggesties ? Ze zijn welkom.

haasje

In welke stand staat het kleine draaischakelaartje?

havias

Haasje, in de gebruikelijke verticale stand.

haasje

bij een alter 2 hoeft de schakelaar toch niet uit elkaar om de lampjes te vervangen? Indien hij wel uit elkaar geweest is zou ik toch maar de schakelaar opnieuw openmaken en nakijken of er niet iets verkeerd zit.

havias

Haasje, het is juist dat de schakelaar niet uit elkaar gehaald moet worden voor het vervangen van de lampjes. Toch is het vreemd dat de schakelaar wel functioneert als het contact eraf is. Ik zal de bedrading in de stekker controleren.

Jeff

Brand het lampje inmiddels weer en wat was nou de rede?
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

havias

Jeff, de schakelaar werkt nog steeds niet. Bedrading nagekeken, alle draden zitten goed vast. Ik heb het idee dat de schakelaar zelf defect is. Het vreemde is wel dat wanneer het contact eraf is, de schakelaar zijn werk doet.

haasje

Het zou misschien ook je lamprelais (104/108) kunnen zijn

havias

Haasje, bedankt voor de tip, ik ga het controleren. Neem aan dat dat relais naast de 103 zit ?

haasje