SRS storing 2-3-2

Gestart door haasje, 14-03-2009 00:33:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

haasje

Ik heb sinds vanmiddag een SRS storing. Lampje brand en heb de storingscode 2-3-2 Linker gordelspanner, breuk.
Naar de sloop geweest, kabel vervangen. Probleem niet opgelost  :eusa_wall:

Weet iemand de weerstandswaarde om de gordelspanner te kunnen overbruggen?

BartusKN

Citaat van: haasje op 14-03-2009 00:33:22
Ik heb sinds vanmiddag een SRS storing. Lampje brand en heb de storingscode 2-3-2 Linker gordelspanner, breuk.
Naar de sloop geweest, kabel vervangen. Probleem niet opgelost  :eusa_wall:

Weet iemand de weerstandswaarde om de gordelspanner te kunnen overbruggen?

Door de kabels te vervangen blijft die code erin staan he, je moet je ODB wel paar keer even resetten. Kan het niet de passagiersairbag waar het stekkertje van los is geraakt ? (Meen dat ik die storing ook had door loszittend stekkertje)

haasje

Nee, heb storingsmeldingen gewist, maar komen direct weer terug. Ik heb de kabel tussen de dashboardconnector (de zwarte) en de srs computer nog niet getest, maar wil eigenlijk eerst de gordelspanner zelf uitsluiten.
Er hangt me iets bij dat je een weerstand van een paar ohm kon gebruiken om te testen, maar weet de exacte waarde niet meer (of waar ik het gelezen had)

prefect


haasje

Ok bedankt, zal straks even langs de electronicaboer rijden, zo'n laag ohmse weerstanden heb ik niet liggen.

mehn

#5
CiteerHerstelmaatregel
De breuk kan worden gevonden door de mogelijke oorzaken een voor een na te gaan.

Waarschuwing! Onder geen omstandigheden mag met een ohmmeter of ander actief meetinstrument de weerstand in de airbag/gordelspanner of de kabel worden gemeten terwijl deze onderdelen zijn aangesloten. Hierdoor kunnen deze namelijk worden geactiveerd.

Volg de instructies zorgvuldig op. Sla geen procedures over voordat de oorzaak van de storing is gevonden.

Opmerking! De illustraties met de bedradingsschema's zijn slechts vereenvoudigde uittreksels van het complete SRS-bedradingschema.


Er staat een heel verhaal met vele waarschuwingen en uitroeptekens.
Dat je het even weet ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

haasje

Ik was al op de hoogte van dit gevaar, maar evengoed bedankt. Ik heb vanmiddag een paar weerstandjes kunnen halen, morgen maar eens een poging doen om te testen.

haasje

Kwam in vadis ook nog iets tegen (blijf het een k***e programma vinden om iets in te zoeken):

CiteerStoringscode 2–3–2 wordt opgeslagen als er een te hoge weerstand aanwezig is in de gordelspanner (de ontstekingseenheid moet een weerstand van 2,15 ± 0,35 Ω hebben) of in de bedradingsstroomkring (als gevolg van een breuk in de bedrading).

Ergo: weerstandswaarde tussen 1,8 en 2,5 Ohm

mehn

Die waardes staan op op dat speciale tooltje dat je nodig zou hebben.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

haasje

Dan lijken die waardes dus beter te kloppen dat de 2,5-3 ohm. Zal eens kijken of ik deze weerstand heb liggen, anders probeer ik het met beide waardes.