V70 en niet starten

Gestart door sjarrel2, 10-03-2009 08:30:47

Vorige topic - Volgende topic

sjarrel2

Hallo,

Vanochtend sleutel omdraaien, niks. Elektrisch komt alles wel aan, radio/rti lampen etc., maar ik draai de sleutel om en niks. Hoor een soort van 'elektrische tik'. De startmotor draait niet rond. Dacht direct aan antennering, maar dan draait de startmotor toch wel?  Ook de automaat in verschillende standen gehad (dacht misschien aan standen sensor), geen soelaas. Heb nog geen tijd gehad om anwb erbij te halen, iemand enig idee? Heb trouwens volgens mij wel last van de 'losse' startschakelaar, dat je soms na het starten de sleutel een klein beetje terug moet draaien voor de lampen e.d. Heeft volgens mij toch niks te maken met totaal niet aanslaan?  ??? Heb gisteren toevallig nog codes uitgelezen met VOL-FCR, gaf geen foutcodes aan. Kan niet in fenix 5.2 komen trouwens met vol-fcr dus motor codes niet kunnen uitlezen.
Het gaat om een 11-'98 v70 2.5 aut. 10 klepper.

Gr,
Kees

-D©©©L-

Hoe is het met de accu spanning tijdens het starten ?

Teddy81

Gewoon accu leeg gok ik.

sjarrel2

Accuspanning nog niet getest. Zal vanavond eens proberen te starten met de kabels aan de auto van m'n vriendin. Kan het topic over de juiste spanning even niet vinden. Moest tussen de 13,4 en 13,8 zijn kan ik me herinneren??

Gr,
Kees

edit: volgende bericht van Thuur gevonden
"Nadat je minimaal 15 minuten hebt gereden, meet voor de volgende start de accuspanning. Moet zeker 12,5 volt zijn. Ook kun je tijdens het starten meten: mag niet verder zakken dan ca. 7 volt."
Tussen de 13,4 en 13,8 is met lopende motor begrijp ik uit andere berichten.

Ik ga vanavond even met de multimeter aan de gang.

sjarrel2

Blijkbaar iets te lang gespeeld met vol-fcr gisteren met lichten, rti, binnenverlichting en radio aan.....accu leeg  :eusa_wall: :eusa_wall:
Toch weer een excuus om 45 minuten te touren  ;D.

Trouwens, naast het feit dat ik de code voor de radio moest ingeven, is mijn motormanagement lampje gaan branden. En omdat ik met fol-fcr niet in de fenix computer kan komen kan ik geen foutcodes uitlezen. Iemand een idee?

Gr,
Kees

thuur

Foutcodes uitlezen. Hoe staat in Vol-FCR ;D

Gr ;)

sjarrel2

Moet ik m'n oude elektrodoos weer tevoorschijn halen  ;D

sjarrel2

30 minuten de accupolen los bleek voldoende ;) Alles lampjes weer uit  :eusa_dance: