Nog steeds hikken/afslaan op gas/lambda brandt nu op benzine

Gestart door arjen, 23-02-2009 15:16:12

Vorige topic - Volgende topic

arjen

Heb inmiddels bijna een jaar problemen met het rijden op gas. Op geheel willekeurige momenten houdt de motor in,slaat af op LPG. Bij voorkeur als je wilt optrekken bij een stoplicht of na een scherpe bocht en dan weer optrekken.  Heb inmiddels een nieuwe stappenmotor in de verdamper zitten, maar dat heeft niet echt geholpen. ook het schoonmaken van de ontluchting hielp niet.
Heb de laatste tijd ook als op benzine rijdt dat het lambdalampje brand. Op LPG is dat lampje uit... Iemand? :-\

Ludo

arjen

Even Bodo in Amsterdam gebeld. Die riepen dat het toch de vacuumswitch moet zijn. de draadjes die daarheen lopen liggen deels bloot en zijn roestig. Heeft iemand tips hoe deze draadjes te vervangen? Is het zelf te doen, ze splitsen namelijk, ziet er best ingewikkeld uit...

arjen

geen foutcodes uitgelezen, moet ik helaas láten doen ben ik bang...

hans67

Hoi Arjan,
Bij mij brandt het lambda lampje ook alleen op benzine en niet op gas (in geval er een storing is). Op gas schijnt het lampje "gefopt" te worden.

arjen

Lampje is nu weer uit. Heb de bekabeling laten checken, oxidatie eraf laten halen bij de vacuumswitch. Nu al twee dagen niets, even afwachten maar... :eusa_pray:

Kizzy

Onze 850 reed na de aanschaf ook niet zo best op LPG soms wou hij zelfs niet overschakelen en moesten we verplicht op benzine rijden.
Het ging nog om een systeem met vergasser in de luchtinlaat.
Na het ombouwen naar systeem met injectoren waren de problemen van de baan. Koste wel 1400€.
Ik ben van mening dat een nieuwe vergasser en elektronica het probleem ook zouden hebben opgelost.
De bak wou soms niet reageren op het gas geven, slecht draaien, onregelmatig draaien.
Nadien bleek ook relais 103 nog stuk te zijn.

arjen

Het lijkt nu de verdamper te zijn, heb daar een nieuwe topic over gestart...

FGG

Het lambdalampje op benzine en niet op gas komt geloof ik toch wel vaker voor. Foutcodes resetten en hij is weer even uit, maar na verloop van tijd komt ie toch weer terug. Dat kan na 5km zijn of naar 500km.
Heb 't zelf ook, ben er nog niet achter wat 't is.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

rolvio

heb ik al zolang als ik deze auto heb, pas kortgeleden ontdekt dat de luchtpomp naar zijn grootje is...daarom brandt dat lampje altijd op als ik op benzine rijd.