kleppendeksel verwijderen, help ?!?

Gestart door vigour, 15-03-2009 15:27:37

Vorige topic - Volgende topic

vigour

Ik heb alle boutjes losgehaald, maar krijg het deksel niet los, heeft dat iets te maken met de stiftjes die er nog in zitten, en zo ja, hoe verwijder ik die?

LeonW

Stiftjes zitten in de kop het kleppendeksel centreert hierop bij montage.
Voorzichtig gaan wikken en zorgen dat je het zo gelijkmatig doet.
Volvo S70 2.5T

mehn

De zwarte kap waar "VOLVO" opstaat? Als de 6 bouten eruit zijn moet die zo los komen.
Als je een turbo hebt gaat het wat lastiger omdat de intercoolerbuis in de weg zit.

Als je het echter kleppendeksel bedoelt dan kijk maar uit want dan komen ook de nokkenassen los.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

vigour

ok, dankjewel
nog maar eens proberen dan, er valt niet veel beweging in te krijgen...

vigour

Citaat van: mehn op 15-03-2009 15:33:31
De zwarte kap waar "VOLVO" opstaat? Als de 6 bouten eruit zijn moet die zo los komen.
Als je een turbo hebt gaat het wat lastiger omdat de intercoolerbuis in de weg zit.

Als je het echter kleppendeksel bedoelt dan kijk maar uit want dan komen ook de nokkenassen los.

nee, het deksel zelf, dat zijn iets meer boutjes, en bedankt voor de waarschuwing, ik had ze al gemerkt  ;D

vigour

nope, ik trek me de k.l..re, maar geen beweging, ik heb het ook al geprobeerd met  de boutjes ingedraaid van het "topdeksel" voor extra grip, maar ook dat werkt niet, zie ik iets over het hoofd??

monster900

Er zijn veel boutjes, heel veel boutjes die het kleppendeksel op zijn plaats houden.  Ik zal zo eens tellen hoeveel, maar ben je ècht zeker dat je ze er ALLEMAAL uit hebt?

LeonW

Er is een speciale tang voor om hem open te wikken.
Volvo S70 2.5T

Emiel

Iig niet met een schroevendraaier ertussen gaan wrikken.

Er is een speciale tang voor die je voor en achter in uitsparingen in de kop en kleppendeksel kan vrotten. Als je in die uitsparingen iets kan maken van een verlengstuk van een ratelset oid dan moet je hem wel omhoog kunnen krijgen. Wel gelijkmatig belasten anders breekt het kleppendeksel (ook daar is mooi gereedschap voor).

Sándor01

Nou word ik niet gehinderd door enige technische kennis  ;D maar is misschien ook nadig om de bougies eruit te halen? Het zijn een stuk of 34 bouten. In ieder geval echt belachelijk veel!
The car I've always wanted and now I have it. I rule!

riemer

Heb je je nokkenaspositiesensor wel losgehaald?  :eusa_think: