Radio werkt alleen op hoge toeren / stationair

Gestart door martensson, 01-05-2009 11:58:29

Vorige topic - Volgende topic

martensson

Iemand ervaring met een radio die alleen op hoge toeren / stationair werkt?

Klinkt als een heel wazig verhaal, maar de situatie is als volgt:
- Radio werkt als ik stationair stil sta, valt uit zodra ik ontkoppel en gas geef
- bij een rpm van 3500 pakt ie hem weer op (voldoende stroom?)

Heb de accu al door laten meten, was nog goed. Accu ook volgeladen, maakt ook geen verschil. Snap er geen biet van, had eerder mijn radio,parrot en navigatie op aangesloten, nu werkt zelfs de radio niet.

Heb de dynamo na laten kijken (want dat was het enige logische verband wat ik zag), maar die deed het nog voldoende.

Een , naar mijn ogen goede volvo garage, zei tegen mij dat het aan de radio lag. Dit vind ik erg onwaarschijnlijk, maar het proberen waard. Wellicht iemand ervaring / tips?

thuur

Is het altijd exact bij 3500rpm?

Gebeurt het ook wel eens onder andere omstandigheden dat de radio uitvalt of juist aan gaat?

Welke motor ligt er in je 850?

Hoeveel spanning heb je op de accu bij stationair lopende motor? En hoeveel vanaf 3500 rpm?

Gr ???

martensson

nee is bij ongeveer 3500 (+-) rpm, iets onderonder blijft hij aan, maar geeft hij geen geluid.

Onder andere omstandigheden gaat ie in ieder geval nooit aan :)

Ik heb de 2.5 10v in mijn S70.

ik heb inderdaad de constante ook gemeten, meende iets van 13,47 volt, wat naar mijn mening voldoende is. Kan hem inderdaad nog ff meten als ik aan het rijden ben (goeie suggestie) bij 3500 rpm. Ik zal het even gaan meten!