Plofjes op LPG

Gestart door Sven850, 18-03-2009 19:00:50

Vorige topic - Volgende topic

Sven850

Ik merk dat als mijn 850 stationair loopt op LPG er ''plofjes'' hoorbaar zijn bij de uitlaat. Het zijn geen knallen maar gewoon heel zachtjes een plofje. Het is alleen hoorbaar als je bij de achterkant van de auto staat, binnen geen last van. Op benzine doet hij het overigens niet. Verder bij het rijden op LPG doet ie niks vreemds niet inhouden of stotteren.

Het gaat om een 850 2.0 10v met 329dkm ervaring, met een verdamper van Vialle, verdamper is overigens maart '08 vervangen.

Iemand enig idee wat het is, heb zelf het idee dat het niets ernstigs is maar misschien dat het een voorbode is van iets ernstigs wat komen gaat?
XC40 T4 Recharge

LPGLE

Sven850

hehe mja zou wel leuk zijn :P

maar dan zou ie dat toch ook op andere momenten moeten doen als het echt iets met slechte verbranding zou zijn? :eusa_think:
XC40 T4 Recharge

LPGLE

Mijn 2.5 10V heeft het ook als deze erg warm is.  Iets een naplof in de uitlaat. ( uitrollen in drie... zo'n 4 plofjes achter elkaar )
Ook al wist ik was het was, zou ik het niet veranderen ....HEERLIJK  :)

Sven850

Vind het ook wel aardig klinken maar begon me een beetje zorgen te maken omdat ie het op benzine niet deed(t?). Maar als het geen voorbode is van iets dan doe ik er ook niks aan :)
XC40 T4 Recharge

italia

Even een schot in het wild:

Door de hogere octaangehalte is de verbranding later waardoor je bij het spoelen nog steeds de ontsteking hoort?

Komt me namelijk niet onbekend voor, had mijn ouwe trouwe 2 liter volgens mij ook.....

Sven850

Zou kunnen, maar ik dacht dat je met een hoger octaan getal juist snellere ontbranding had? :eusa_think:
XC40 T4 Recharge

Ludo

Citaat van: LPGLE op 18-03-2009 19:21:11
Ook al wist ik was het was, zou ik het niet veranderen ....HEERLIJK  :)

en als het nu eens een arm mengsel is.
ik weet wel zeker dat je het dan gaat veranderen... door een nieuw motortje...  ;D

Sven850

Daar zit ik niet echt op te wachtten... Geld dat arm lopen ook voor mijn kwaal dan?
XC40 T4 Recharge

Ludo

Citaat van: Sven850 op 18-03-2009 21:20:26
Daar zit ik niet echt op te wachtten... Geld dat arm lopen ook voor mijn kwaal dan?

geen idee, heb geen glazen bol.  ;)
hoe is het met de ontsteking gesteld?.
is er vacuumlekkage?.
benzinedrukregelaar lek?.
een verdamper van een jaar oud, is vrij nieuw, maar betekent niet dat die niet vervuild kan zijn.
...

Sven850

Nou ik rij morgen wel even langs de garage om er zeker van te zijn... Ontsteking zou haast niet moeten kunnen aangezien die samen met de verdamper is gedaan vorig jaar. Maar ja je weet het nooit.. Laat het nog wel weten. bedankt in ieder geval :)
XC40 T4 Recharge

alfredgeel

ontsteking is meer dan alleen maar bougies.

FGG

Ik zou idd maar even de ontsteking checken. Dat kijkt bij LPG nauwer dan bij benzine. En wanneer het resulteert in een backfire en waarschijnlijk dan ook een defecte LMM dan zijn de mooie plofjes uit de uitlaat ineens 196 euro waard.

Ik zie net dat je een 10V. De LMM is dan geen issue in deze.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Sven850

Citaat van: alfredgeel op 19-03-2009 09:59:08
ontsteking is meer dan alleen maar bougies.

Klopt, er is toen niet alleen maar naar bougies gekeken, ze hebben ook de verdeelkap en bougie kabels vervangen.
XC40 T4 Recharge

Ludo

de vraag is naturlijk ook, hoeveel de motor gedraaid heeft op dat jaar.
er zijn auto's die 10000km doen, maar ook die 40-50000km afleggen.
een jaar is een jaar, maar dat is wel een wezenlijk verschil voor ontstekingsonderdelen.
en dan nog, op vervuiling staat geen tijd of kilometerstand.
kortom, werk aan de winkel...  ;D