slot cylinder kapot

Gestart door Jeenyus, 17-05-2009 18:31:35

Vorige topic - Volgende topic

Jeenyus

Heeft er iemand voor mij een goede beschrijving van hoe de slotcylinder aan de bestuurderskant van een v70 uit 97 in elkaar steekt?

Ik had de sleutels in de auto liggen en de anwb dacht wel even de auto open te krijgen. Met als gevolg dat nu mijn slot het niet meer doet.  :(   Ik heb wel eens betere anwb monteurs bij mijn auto gehad.

alvast bedankt

UserID6342

Is ook een mooie kaaierd geweest dan, daar had ik toch iets van gezegd naar de ANWB toe.  Voor zover ik weet hoef het slot niet kapot bij een S/V 70 of een 850 en kun je 'm langs het ruitrubber loskrijgen (tenminste zo deed ik het voorheen)  Met de auto's uit de jaren negentig waren alleen de BMW 5-serie en de Mercedes 124 serie (daarna de E-klasse) niet te openen door ons, als ze in de sperstand stonden.  Goedkoopste en makkelijkste optie was dan het linkse achterste zijruitje in te tikken, 37 Gld en 26 Gld bij Carglass toentertijd.

wepster

Citaat van: Dirk342 op 17-05-2009 19:23:34
Is ook een mooie kaaierd geweest dan, daar had ik toch iets van gezegd naar de ANWB toe.  Voor zover ik weet hoef het slot niet kapot bij een S/V 70 of een 850 en kun je 'm langs het ruitrubber loskrijgen (tenminste zo deed ik het voorheen)  Met de auto's uit de jaren negentig waren alleen de BMW 5-serie en de Mercedes 124 serie (daarna de E-klasse) niet te openen door ons, als ze in de sperstand stonden.  Goedkoopste en makkelijkste optie was dan het linkse achterste zijruitje in te tikken, 37 Gld en 26 Gld bij Carglass toentertijd.

als je de deur geopend krijgt door alleen de ruitrubber weg te nemen wil ik dit wel eens zien hoe je dat voor elkaar krijgt ant het slot (sluitings mechanisme) is ingepakt door een kunstof kap en daar kom je met geen handel of haak bij ;D

UserID6342

Jeenyus

We hebben uiteindelijk de sleutels eruit kunnen vissen langs het raam en met een schroevendraaier op het knopje kunnen drukken.

Nu moet alleen mijn slot weer goed in elkaar.

UserID6342

Citaat van: Jeenyus op 17-05-2009 20:10:38
We hebben uiteindelijk de sleutels eruit kunnen vissen langs het raam en met een schroevendraaier op het knopje kunnen drukken.
Nu moet alleen mijn slot weer goed in elkaar.
Ik mag aannemen dat de sleutels langs de deur en dak er dan zijn uitgevist en niet langs het raam ???  En op het knopje drukken met een schroevendraaier is neem ik aan bedoeld om de auto op slot zetten, nadat je de sleutels weer in de hand had ???  Want anders begrijp ik dit stukje in het geheel niet.

Jeenyus

We konden de sleutels zien liggen, dus met een blaasbalgje de deur iets open gezet en vervolgens net zo lang gevist totdat we de sleutelbos vlak bij de kier hadden. Toen konden we met een schroevendraaier door de kier en op het knopje drukken waarmee de auto open ging.

elianmars

Ik neem aan dat je op het knopje van de afstandsbediening hebt gedrukt?  ;D

Jeenyus

ja dat klopt, beetje gepruts maar wel met het goede resultaat.

Nu mijn slot nog fixen, want als mijn afstandsbediening er mee ophoudt dan ben ik het haasje.

arjenT5R

die gasten van de anwb zijn naar mijn weten gewoon verzekert voor dit soort gein,
en een nieuwe cilinder is heel simpel even de volvo dealer bellen
kntkn geven en ze maken een nieuwe voor je.

Cilinder vervangen is ook vrij gemakkelijk.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Jeenyus

Ik zal ze eens bellen, cylinder vervangen moet inderdaad niet moeilijk zijn maar krijg het niet voor elkaar. de cylinder en behuizing gaan er makkelijk uit maar daarbinnen heeft die gast zitten wroeten met een brede platte schroevendraaier dus ben bang dat er wat scheeft zit.

Ik had al bedacht om even aan de bijrijderskant de kijken, maar helaas. geen slot.

Hoort er eigenlijk achteraan de cylinder nog een staafje te hangen of iets dergelijks? ik weet niet precies of ik wat mis.