waar zitten lagers bij novomats of schokbrekers

Gestart door ako, 30-05-2004 18:49:49

Vorige topic - Volgende topic

ako

volgens de volvogarage moet ik niet alleen nieuwe veen maar ook nieuwe lagers als ik de nivomats door gewone schobrekers wil laten veravangen. kan iemand me vertellen waar die lagers zitten?
door het vervangen van al die extra's kosten gewone schokbrekers ongeveer net zo veel als nieuwe nivomats...
gr ad

Reitse

huh
Lagers zitten, als ze er al zijn, in je schokdemper? In de montageringen dan...

Reitse

Ja, hoe heten die dingen, waar je je boutjes doorheen steekt, zitten toch ringen bovenop de achterdempers? (of onderop...)

denkweb

Deze week 250 euro bij Rima betaald voor nivomatbrekers + veren voor een V70N... e.e.a. kan dus goedkoper als de nieuwprijs.

Kreeg daar wel de tip om de originele veren te gebruiken omdat die vaak stugger zouden zijn als de nivomat veren, die zouden snel slap worden (?).

(zoals jullie begrijpen waren deze niet voor mijn auto bedoeld maar er is een relevantie met het onderwerp...)

ako

ludo,
twee volvodealers noemen een bedrag van rond de 800 euro voor nivomats. een van beide gaf aan dat normale schokbrekers, veren, lagers en nieuwe veerzittingen ongeveer 700 euro zouden moeten kosten!
gr ad

p.s. als de nivomats daadwerkelijk 535 kosten en vervangen ongeveer een ur werk is, dan snap ik die 800 euro echt niet!

Zippo

Zippo

Citaat van: Ludo op 31-05-2004 14:28:21
nivomat aan de voorzijde?.

;D

Misschien bedoeld hij de voorzijde wel........
Maar idd nivomat heb je niet aan de voorzijde. ;)

zippo

ed

Het enige wat anders is bij het nivomat systeem zijn de veren en de dempers. Ik heb alles net vervangen voor gewone dempers (Koni geel en Eibach veertjes), dus weet precies hoe het in elkaar steekt. Kosten zijn voor dit aan de achterzijde ongeveer 280 euro.
Bedenk je echter dat je veel betere kwaliteit dempers hebt dan origineel. Als dit te stug is kun je natuurlijk ook rode koni's monteren. De wegligging is beter dan origineel, met toch een goed comfort, en nog iets goedkoper ook.
Nivomat's zijn bijna 400 euro per stuk zonder de veren. Ik weet niet wat deze kosten. Ik zou er geen originele niet-nivomat veren onder zetten, het wordt dan weer wat stug.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!