Hoe "Immobilizer" uitschakelen?

Gestart door picht, 15-03-2009 14:37:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

picht

Hallo,

Zie mijn eerdere topic over het niet kunnen starten van mijn 850.

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,30323.0.html

Het probleem is nog steeds niet opgelost, inmiddels is alles uitgelezen en is is het volgende
vervangen:
- Bougie's
- Bobine, krukassensor, nokkenassensor.
- Contactslot.
- Bougiekabels.

Maargoed, Ik heb een 850 uit 96 met een  transponder in de sleutel, deze sleutel word uitgelezen dmv een antenne ring om het contact slot, deze zorgt voor de verificatie tussen de sleutel en de computer.
Ik vermoed dat het probleem hier in zit, alleen geeft de ECU (uitgelezen met VOL-fcr) geen foutmeldingen.
(de rest ook niet ).
Na veel zoeken , dacht ik de startblokkering te kunnen uitschakelen door relais 210/211 eruit te halen en 50e en 50f (doe het uit mijn hoofd) door te verbinden.
Maar omdat ik geen volvo guard systeem heb, had ik al zo'n dummie relias erin zitten die deze doorverbinding mogelijk maakte.

Als ik het stekkertje van de antennering afhaal, waardoor de sleutel niet meer kan worden uitgelezen, en de auto probeer te starten, gaat het blok wel rond, krijgt ook benzine maar vonkt dus niet.

Nu wil ik dit systeem dus omzeilen, de immobilizer ECU wordt in VOL-fct als aparte ECU genoemd, dus zal ook een apart kastje zijn. Deze ECU zal dan wel in verbinding staan met de onsteking ECU en het e.e.a. vrijgeven.

Heeft iemand hier enig idee waar deze ECU zit en hoe ik deze kan omzeilen?

Bedankt

-D©©©L-

De ecu zit rechsvoor bij de ruitsproeiervloeistofvulopening, in het zwarte kastje met de metalen band erover. de blokkering kan je alleen omzeilen door deze uit het  motormanagement te laten programmeren bij een "chiptuner" o.i.d.

picht

Citaat van: -D©©©L- op 15-03-2009 14:43:30
De ecu zit rechsvoor bij de ruitsproeiervloeistofvulopening, in het zwarte kastje met de metalen band erover. de blokkering kan je alleen omzeilen door deze uit het  motormanagement te laten programmeren bij een "chiptuner" o.i.d.

Ik dacht dat ECU die bij ruitenwisservloeistof zat alleen voor onstekinge etc, was en dat er een andere kastje was voor de startblokeringsfunctie.

Ludo

Citaat van: picht op 15-03-2009 14:37:47
Ik heb een 850 uit 96 met een  transponder in de sleutel, deze sleutel word uitgelezen dmv een antenne ring om het contact slot, deze zorgt voor de verificatie tussen de sleutel en de computer.
Ik vermoed dat het probleem hier in zit,

vervangen van de antennering is geen optie.   ???

picht

Citaat van: Ludo op 15-03-2009 17:51:45
Citaat van: picht op 15-03-2009 14:37:47
Ik heb een 850 uit 96 met een  transponder in de sleutel, deze sleutel word uitgelezen dmv een antenne ring om het contact slot, deze zorgt voor de verificatie tussen de sleutel en de computer.
Ik vermoed dat het probleem hier in zit,

vervangen van de antennering is geen optie.   ???

Is een optie, maar er zijn geen foutmeldingen in het systeem te vinden over een sleutel oid.
Ben al met al 3 maand bezig om het probleem op te lossen.
Persoonlijk heb ik niet zoveel zin in een dealer bezoek waar er onderdelen worden vervangen zonder dat de oplossing daar is, maar deze kan idd gaan vervangen, onderdeel kost 50-60 euro.
Zou het vreemd vinden als dit het is, dan zou een computer ook geen nut hebben.

Ik ga nog wel eens kijken wat ik ga doen.


picht

Vandaag weer verschillende pogingen gedaan.
De auto liep voor 3 sec en sloeg weer af, had ik nog niet eerder gehad.
Dus weer een probleem erbij.
Wat kan dit zijn?

Ik zet er aan te denken om hem morgen te laten ophalen/wegbrengen oid.

Gr.

Ludo

ik zou toch maar eens beginnen met het vervangen van de antennering...

picht

zal ik doen, gaan de antenne ringen vaak kapot of?

monster900

Ik heb iets gelijkaardigs gemerkt op een Daewoo Kalos die ik een nieuw leven geschonken heb...

Die heeft ook een immobilizer, met chip in de sleutel.  Er zit een aparte ECU voor die immobilizer, maar als je de ECU wisselt met een andere, dan moet de sleutel opnieuw ingelezen worden.  Hoe het bij Volvo zit weet ik niet, maar het is mss toch een tip ;-)

Raoul

En haal even overige autosleutels van je sleutelbos (zit vaak ook een transponder in, werkt storend)

Indien je ECU spanning krijgt met aangezet contact (5 volt meten op bijv.temp. sensor) heeft deze eigenlijk maar 3 dingen nodig om de ontsteking aan te sturen.
Vliegwielsignaal, Nokkenassignaal, en sleutelherkenning.

Ik heb een keer meegemaakt dat na alles geprobeerd te hebben (krukassensor nieuw,nokkenassensor,uitlezen) uiteindelijk remmenreiniger en perslucht langs het vliegwiel de oplossing bleek. Het signaal aan het vliegwiel was iets te zwak af en toe door vervuiling.

Raoul

Daewoo Matiz is ook zo n fijne. Laat het licht branden, accu leeg, en je bent je sleutelherkenning kwijt! Kun je 2 sleutels inleren.
Citaat van: monster900 op 16-03-2009 22:12:09
Ik heb iets gelijkaardigs gemerkt op een Daewoo Kalos die ik een nieuw leven geschonken heb...

Die heeft ook een immobilizer, met chip in de sleutel.  Er zit een aparte ECU voor die immobilizer, maar als je de ECU wisselt met een andere, dan moet de sleutel opnieuw ingelezen worden.  Hoe het bij Volvo zit weet ik niet, maar het is mss toch een tip ;-)

picht

Citaat van: Raoul op 16-03-2009 22:14:50
En haal even overige autosleutels van je sleutelbos (zit vaak ook een transponder in, werkt storend)

Indien je ECU spanning krijgt met aangezet contact (5 volt meten op bijv.temp. sensor) heeft deze eigenlijk maar 3 dingen nodig om de ontsteking aan te sturen.
Vliegwielsignaal, Nokkenassignaal, en sleutelherkenning.

Ik heb een keer meegemaakt dat na alles geprobeerd te hebben (krukassensor nieuw,nokkenassensor,uitlezen) uiteindelijk remmenreiniger en perslucht langs het vliegwiel de oplossing bleek. Het signaal aan het vliegwiel was iets te zwak af en toe door vervuiling.

Aparte sleutels heb ik geprobeerd, was het niet, het laatste over een smerig vliegwiel klink heel aannemelijk, maar als ik deze wil schoonmaken wat moet ik dan loshalen?




monster900

Citaat van: Raoul op 16-03-2009 22:18:05
Daewoo Matiz is ook zo n fijne. Laat het licht branden, accu leeg, en je bent je sleutelherkenning kwijt! Kun je 2 sleutels inleren.
Citaat van: monster900 op 16-03-2009 22:12:09
Ik heb iets gelijkaardigs gemerkt op een Daewoo Kalos die ik een nieuw leven geschonken heb...

Die heeft ook een immobilizer, met chip in de sleutel.  Er zit een aparte ECU voor die immobilizer, maar als je de ECU wisselt met een andere, dan moet de sleutel opnieuw ingelezen worden.  Hoe het bij Volvo zit weet ik niet, maar het is mss toch een tip ;-)

En hoe leer je die weer in?

gerx

Je zou 2 dingen kunne proberen.

Zekering 6 eruit en proberen.
Of (en dit is veel erger) je motormanagement ECU is defect.

Success.

Raoul

Inleren van de Matiz moet bij de dealer (2 sleutels) Leuk als je licht is blijven branden. Kennelijk hebben ze geen condensatortje toegepast bij de oudere Matizjes..