Stuur vervangen SRS lampje blijft branden

Gestart door Roffelred, 26-10-2003 15:46:38

Vorige topic - Volgende topic

Roffelred

Gisteren een prachtig mooi stuur opgehaald uit een kelder in Hengelo. Deze gemonteerd en wat blijkt het SRS lampje blijft branden ??? Ik las via de zoekfunctie dat er een fout kan zijn opgeslagen in de ecu van de airbag. Kan iemand nog een andere reden verzinnen die ik zo terplaatse kan checken.

Entuscan

Moet je de airbag niet overzetten of zoiets?
Ik dacht dat Mic's stuur geen airbag meer had.

Kan gewoon ook een connector zijn of zo? Het moet in ieder geval aan het stuur/de airbag te vinden zijn.
Who needs RyanAir when you can fly Volvo R ....
--------------------------------------------------------------

PJ-T5R

Je had je accukabels even los moeten halen, voordat je het stuur ging vervangen. Dan had je de foutmelding niet gehad.
Toen ik mijn stuur liet vervangen ( bij de dealer) vergaten ze ook de acuurkabels los te maken. Maar zij konden zo de melding eruit halen, 1 minuut werk.

PJ

Jeroentjuh

Accu hoeft er niet af (officieel wel met werken aan airbags ;)), als je maar zorgt dat je de auto niet op het contact zet als de airbag er niet aan zit, duz sleutels eruit halen en pas er weer als je klaar bent.

Duz ff uitlezen en wissen, dan weet je het.

Roffelred

Citaat van: PJ-T5R op 26-10-2003 18:58:11
Je had je accukabels even los moeten halen, voordat je het stuur ging vervangen. Dan had je de foutmelding niet gehad.

Had ik gedaan, ik had alleen het contact aan staan op het moment dat ik de accu kabels er weer op zette. Gelijk ging ook het alarm af, ik zal de fout wel even laten uitlezen en als het mogelijk is laten resetten.

denkweb

Voor hen die ooit iets met stuurtjes en airbags gaan stunten:

ALTIJD accupolen loshalen, ALTIJD op contact zetten en je lampen aan zetten. Dan is alle restspanning uit de auto weg en loop je niet de kans om onnodig veel geld uit te geven aan een SRS unit e.d.

Dit geldt overigens ook bij ongevallen waarbij airbags niet zijn afgegaan!

Roffelred

Balen! gisteren even naar de garage geweest om de foutmelding te laten resetten. Wat blijkt, is er bij het afhalen van het stuur een palletje, polletje of pieletje, weet ik veel, afgebroken van de ring op het stuur. Het schijnt als je dat niet weet het zo afbreekt. Nu is dit nog niet zo heel erg maar dat schijnt een kleine 50 eurie te kosten :(
Dus, al met al heb ik een prachtig mooi stuur een heerlijke rit van Eindhoven naar Hengelo gemaakt met als klap op de vuurpijl een palletje, polletje of pieletje wat kapot is gegaan wat weer 50 eurie gaat kosten! Dat heet bij ons thuis: BALEN!

Entuscan

Dus kost dat stuur jouw 50 euro + wat tijd en brandstof ... Heet bij ons nog altijd KOOPJE :)
Who needs RyanAir when you can fly Volvo R ....
--------------------------------------------------------------

Roffelred

Eigenlijk is het ook een koopje! ;D Maar als je er vanuit gaat dat het niks zou kosten is het toch ff slikken. Je moet de werled natuurlijk ook van een positieve kant bekijken! Bedankt ;)