ECU defect?

Gestart door rogierg, 28-03-2009 12:42:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

rogierg

Hallo allemaal,

Mijn 850 T5R 1995 loopt slecht. Nu blijkt dat de injector van cilinder 3 konstant bekrachtigd blijft. Dus, tijdens auto op kontakt alsook tijden rijden.

Nu heb ik de massa draad doorgemeten vanaf de ECU naar de injector. deze blijkt goed te zijn. Ook heb ik gemeten of er kortsluiting is naar de massa, dit is ook niet het geval.

Wat kan er aan de hand zijn?

Groeten,


Rogier 

thuur

Als je de injector op een andere plek zet, verplaatst het probleem zich dan?

Is er ook geen kortsluiting met die alu-kap weer op de galerij?


Gr ;)

rogierg

Hoi Thuur,

Bedankt voor je reactie.

Als ik de connector van injector nr.3, op bijvoorbeeld injector 4 zet dan geeft injector 4 hetzelfde probleem.
Ik heb inmiddels de grijs/rode draad (die naar de ECU loopt), ge-bypassed. Dan blijft het probleem hetzelfde.

Groeten,

Rogier.

rogierg

Trouwens, ik heb nu de alu kap niet op de injector galerij terug geplaatst.

thuur

Het lijkt me toch een sluiting in de kabel ergens. Dat is aannemelijker dan een defecte uitgangstrap in de ECU (dus niet onmogelijk).

1. Wat is de ohmse waarde van de grijs/rode kabel bij stekker 3 (pen 2, injector los) en A24 in de ECU kast (zonder ECU)?
2. Wat is de waarde tussen deze kabel en de minpool van de accu (zonder ECU)?

3/4. Wat zijn deze waardes met ECU op de plek? (Even een dun kabeltje meeprikken).

5/6, En tenslotte wat zijn deze waardes met de contactsleutel op II?

Pen 1 staat in verbinding met de overige pennen 1 van de injectorstekkers. Daar staat 12V op met contact aan. Klopt dit?


Gr ;)