Blow off ventiel op TDI?

Gestart door )0H@N, 02-09-2003 23:32:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

)0H@N

Weet iemand of het mogelijk is om een blow-off ventiel te plaatsen op een TDI?

Het gaat hier immers om een Turbo, maar is deze techniek het zelfde als bij een Benzine-uitvoering?

Weet ook iemand misschien de gevolgen van het plaatsen van zo'n ventiel, door het plaatsen van het ventiel wordt de overtollige turbodruk afgevoerd (in 1x).
Verlengd dit de levensduur van de Turbo of is het net zoals meerdere "leuke" dingetjes wel leuk maar minder goed voor.....

Waarschijnlijk weer genoeg stof om over na te denken

Wie het weet mag het zeggen, ;)

Groetjes Johan
Thank you for flying with Volvo.

Marc 0101.001

#1
Ludo, je haalt een bleedvalve door elkaar met een BOV.

En Johan, jij haalt een Pop-off valve en een BOV door elkaar.

BOV zorgt ervoor dat er geen hoge druk ontstaat tussen gasklep en turbocompressor bij opschakelen. Als de gasklep sluit bij opschakelen tijdens pittig accelleren dan remt de opgebouwde druk de turbine namelijk af en dat is slecht voor de lagers van de turbo, daarnaast moet je na het schakelen steeds weer opnieuw druk opbouwen omdat de turbo zo goed als stilstaat. De BOV laat op dat moment die opgesloten druk ontsnappen, is vacuumgeactiveerd door middels van een slangetje naar het inlaatspruitstuk.

Johan, ik zou wel een interne BOV nemen en niet eentje die extern afblaast. Anders gaat ie wel erg hard zwart blaken denk ik.....

PieT111

TDi met BOV gaat prima, G-force in Zoetermeer die o.a. Golfjes tuned heeft net een nieuwe BOV op een TDi getest en het gaat als de brandweer, de vertraging met het opschakelen is er bijna uit. Hij trekt gewoon als een lier door.

Busje komt zo!