Start niet meer!!!!

Gestart door TM665, 03-04-2009 09:08:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TM665

Tijd met 200 km/h op autobahn gereden, afslag genomen en onderaan bij stoplichten even gewacht en bij het groene licht weer geprobeerd verder te rijden. Dat ging helaas niet meer. Motor sloeg af en na herhaaldelijke start pogingen heb ik het opgegeven. Motor lijkt geen diesel meer te krijgen, maar dat is mijn eerste waarneming die ik door ervaring uit een eerder euvel waar ik zonder diesel kwam te staan herken. Heb overigens de accu polen eraf gehad om de auto te resetten, wat niet geholpen heeft. Het kan zoveel zijn, maar misschien dat er iemand is die dit probleem herkend.

Groet Peter

V70 2.5 tdi
1997

jan piet

Temperatuur enz niet bijzonder hoog opgelopen tijdens de vlucht??
Heb je de auto een paar tellen laten draaien voor hij afsloeg?? Liep hij voor de stoplichten onregelmatig, of smoorde hij gewoon? Klinkt als een soort vapourlock, dus afkoelen en doorrijden....
Sterkte JP

TM665

Ik heb al een hele tijd staan wachten voordat er hulp kwam, dus afkoelen is wel gebeurd. Weet alleen niet tot hoe ver de motor moet afkoelen. Motor liep gewoon goed en ik wilde weg rijden en het was gedaan met de pret. Kan me ook niet herinneren dat de motor heet aan liep. Moet er wel bij vermelden dat de motor toen deze stil stond lekker aan het tikken was, maar dat is normaal na het laagvliegen, denk ik. Heb Volvo al gebeld en zij gaan de auto ophalen en onderzoeken. Ze dachten zelf dat het de distributieriem was die kapot was, maar heb net even gegeken en deze zit er nog strak op en de riem van de br.pomp ook. Denk dat als het daar aan zou hebben gelegen, je dat wel merkt.

darius

wat klote, hou ons verder op de hoogte. succes
No show, only go.

TM665


TM665

Hebben net de V70 opgehaald. Ter plekke even bekeken of er wat te vinden was zoals de distributie en de electronica. Geen van dat te vinden. Monteur trok de olie dop los en vroeg mij om even te starten. Klonk niet goed zij hij. Even van plaats gewisseld en ik hoorde dat er tijdens het rond gaan een geluid uit kwam dat voor mij gewoon een geluid van karter druk was, maar ben nu eenmaal geen techneut, dus. De techneut zelf dacht dat er iets met een klep kon zijn of iets anders mechanisch.
Ik hoop dat het dat niet is, want dat kost een aardige bak met geld. Ik vind het alleen vreemd dat als het daar ergens aan kan liggen, dat de motor netjes rond start en je geen onregelmatigheden hoort of iets mechanisch wat tikt of iets van metaalachtiggeluid maakt. Oook toen de Volvo niet verder liep heb ik ook niks kunnen merken aan iets mechanisch.
Ik wacht af wat de dealer zegt en ik hoop vandaag nog iets te horen.  :'(

hathü

Kan een kleinigheid zijn maar ook echte brokken :eusa_doh:, Zal voor je duimen.

Jeroentjuh

Citaat van: TM665 op 03-04-2009 10:09:46
en de riem van de br.pomp ook. Denk dat als het daar aan zou hebben gelegen, je dat wel merkt.

Zaten er nog wel tanden op de pompriem? Ook wel eens gezien dat door ouderdom de riem gewoon tanden was verloren en dus de auto niet meer liep. Ik zou beginnen met foutcode's uitlezen, brandstof toevoer controleren en pomp/distributie timing ff tjekken.....

elianmars

#8
Ik hoop voor je dat je niet hetzelfde probleem hebt als ik een paar maanden geleden had.

Distributie was versprongen doordat de bout van de krukaspoelie was losgeraakt, 5 klepstoters kapot en vier kleppen krom.

Zomaar vanuit het niets. Motor sloeg af en wilde niet meer starten. Klonk niet gezond meer.

Zie ook http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,21908.msg611757.html#msg611757 en http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,21908.msg620042.html#msg620042.

UserID6342

Hoop idd voor je dat er nog überhaupt tanden op de riem zitten.... je zult de 1e niet zijn waarbij de riem keurig erop ligt maar er geen tand meer opzit.... en de rest kun je dan wel raden....

Jeroentjuh

En al wat meer bekend?

TM665

Dag allen,

Ik ben er achter wat er gebeurd is en het valt mee! De chips die er door Tunex zijn ingezet, daarvan was er waarschijnlijk bij 1 van de 2 een soldeerpuntje los gaan zitten waardoor de hele auto niks meer deed. De Volvo dealer kon niet in de computer van de v70 kijken en ben met de comp. naar Tunex gegaan en zij bevestigde al wat er zou kunnen zijn. Ze hebben het gelijk gemaakt en de computer is terug naar de V70 gegaan en starten maar. De V70 kreeg gewoon geen brandstof, dat was al wat ik dacht.
Heb door dit voorval natuurlijk wel kosten gemaakt en heb dit op Tunex verhaald. Ze waren erg coulant en hebben de schade betaald. Ik had dat overigens niet verwacht, want ik ging er met de gedachte heen dat het wel eens een getouwtrek zou gaan worden.

Allemaal bedankt voor jullie medeleven tijdens tijdens dit drama!

Kees T5

Dus zat een heel groot probleem in een heel klein hoekje.

Gelukkig dat dit goed is afgelopen.

Groet Kees
Just had fun in the DRIVERS SEAT

Vulk

Mooi dat het goed aflopen is. Netjes afgehandeld van Tunex ook.