Blokkeren brandstofleiding bij botsing?

Gestart door KMvrtr, 03-04-2009 23:43:55

Vorige topic - Volgende topic

KMvrtr

Vanmiddag een aanreiding gehad helaas. Zie elders op het forum.

De motor wilde daarna wel weer starten, maar hield er binnen een tiental seconden weer mee op.
Volgens de berger die me op kwam halen was dat waarschijnlijk omdat bij een botsing de brandstofleiding wordt geblokkeerd. Een soort van veiligheidsvoorziening die veel moderne auto's blijkbaar hadden.

Klopt het dat de 850 ook zoiets heeft? En wat moet ik doen om de brandstoftoevoer weer werkend te krijgen?
Ik heb al even gezocht op het forum, maar ik heb nog niets kunnen vinden.

elianmars

Volgens mij zit dat er niet op.

Zou het niet kunnen zijn dat er een relais is weggeschoten, of beschadigd, wat net achter de grill ligt, boven de radiateur?

Sbv

Onze S70 had dat ook na de aanrijding. Conclusie die men toen snel trok, ach de motor heeft waterslag gemaakt door de sloot -> DUS NIET droge sloot.

Het zou heel goed een relais kunnen zijn. Ik heb nadien de motor niet meer gestart. Ik dacht dat het relai in kwestie enkel van de koelfan was, mogelijk dat deze wel zorgt dat de motor niet meer wil starten

UserID6342

Daar heeft Volvo het relais 103 voor uitgevonden, als de motor niet loopt stopt de brandstofpomp zodat er geen benzine meer de leiding inkomt. Maar wat marcel ook al zegt, voorop bij je radiateur zit ook je ECU relais, misschien heeft die een tik gehad.  maar daar zou ik me nu niet al te druk om maken.

Snellebaksteen

Das idd het overbekende relais 103. Die kun je eenvoudig overbruggen. Even zoeken op 103
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.