verkleurde lak (rood)

Gestart door gossekal, 24-03-2009 22:06:46

Vorige topic - Volgende topic

gossekal

mijn vuur rode 850 is nogal verkleurt (ik neem aan dat er wel iemand is die de kleurcode weet?). nu was het plan om samen met een maat van me de lak te proberen te herstellen met commandant 4. zijn er mensen die een goede of betere oplossing weten voor dit euvel? :eusa_pray:

markey

Als je commadant gebruikt dan zal het maar voor korte duur zijn.
Je lak is aan het verkrijten zoals ze dat in vaktermen zeggen.
De toplaag is aangetast.
Je ziet het wel bij meer rode auto's.
Blanke lak geeft dan een goede beschermijg.

reneetje

Commandant en na het uitpoetsen een keer napoetsen met ( rode  ;) )kleur wax van Turttel, geeft een zeer mooi resultaat, alleen met een paar maanden mag je idd weer aan de gang  :-\
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

-D©©©L-

Commandant 4 is alleen geschikt voor handmatig gebruik. Als je deze klus met de machine wil gaan klaren;

Citaat van: gossekal op 24-03-2009 22:01:15
... want ik was van plan om met een blik commandant 4 en een poetsmachine eens te kijken of ik er nog wat van kan maken :eusa_pray:.

Kom je op commandant M4 of M5 uit. Ik heb zelf betere ervaringen met de machinaal te verwerken middelen van Eenzet.

Rood is best mooi te krijgen en te houden. Ook zonder blanke lak.

(klik voor hi-res)

(klik voor hi-res)

markey

Ziet er mooi uit, marco.
Hoe was het voordat je ging poetsen?

MauriceT-5

pwassink

Citaat van: MauriceT-5 op 25-03-2009 21:00:50
Rood is kleurcode 601

Tenzij je dat voorbeeld een R neemt, die is toch echt 609
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

Sándor01

Tsja en in het ergste geval polijsten... en dan nieuwe blanke laklaag laten spuiten. Ben je er wel eventjes vanaf!!
The car I've always wanted and now I have it. I rule!

tackle

nix polijsten, gewoon matteren met 3m en dan in de blanke lak

gossekal

ik heb maar even gekeken wat ik met de spullen die ik in huis had nog voor elkaar kon krijgen.
eerst de gehele auto met turtle scratch remover te lijf gegaan om daarna de normale was toe te passen.
ik moet zeggen dat het er aanzienlijk beter uit is gekomen dan ik had verwacht. alles wat rood hoort te zijn is prachtig glimmend rood.

ik hoop dat het nu een beetje stand houdt. heb niet echt zin om elk weekend zo veel te poetsen.

tackle

elk weekend hoeft waarschijnlijk niet, maar eens in de maand wel denk ik.