Vliegen met de Antonov voor de Hoogvliegers !

Gestart door Ben, 01-04-2009 21:35:23

Vorige topic - Volgende topic

Ben

Geplukt van een ander forum.
Peter hier is je kans !! Er zijn nog enkele plaatsen over!

4 april is het weer zo ver, een fantastische -BESLOTEN- Hoogvliegersdag op Lelystad waarbij 100 kinderen allemaal zelf zullen gaan vliegen en hopelijk nog een extra ervaring kunnen krijgen in s'werelds grootste dubbeldekker: de Antonov 2 van Classic Wings.

Rob de Man wil ook graag weer komen vliegen en zijn komst is afhankelijk van het volkrijgen van de ferryvlucht(en).

De Antonov 2 staat dan op Teuge en het aanbod:

90 euro all in voor de vlucht Teuge - Lelystad en 's-middags weer terug naar Teuge.

Er zijn nog 4 plaatsen beschikbaar

Programma:

4 april verzamelen om 08:30 's-ochtends op Teuge, departure Lelystad om 09:00

Maak de Hoogvliegersdag zelf van heel dicht bij mee (altijd erg gezellig) en als we klaar zijn terug naar Teuge.

EXTRA (update): Ook is er gratis toegang tot het Aviodrome geregeld voor passagiers van Rob dus... icon_thumbsup.gif

Interesse? Geef u dan op via dit adres:

antonovtwo@gmail.com

o.v.v. naam en telefoonnummer

Door meevliegen ondersteunt men ook de stichting hoogvliegers.
Rondvluchten voor Hoogvliegers kan enkel indien de ferry gedekt wordt.

Met vriendelijke groet:

Daan, Rob & Kevin

pwassink

Citaat van: Ben op 01-04-2009 21:35:23
Geplukt van een ander forum.
Peter hier is je kans !! Er zijn nog enkele plaatsen over!

4 april is het weer zo ver, een fantastische -BESLOTEN- Hoogvliegersdag op Lelystad waarbij 100 kinderen allemaal zelf zullen gaan vliegen en hopelijk nog een extra ervaring kunnen krijgen in s'werelds grootste dubbeldekker: de Antonov 2 van Classic Wings.

Rob de Man wil ook graag weer komen vliegen en zijn komst is afhankelijk van het volkrijgen van de ferryvlucht(en).

De Antonov 2 staat dan op Teuge en het aanbod:

90 euro all in voor de vlucht Teuge - Lelystad en 's-middags weer terug naar Teuge.

Er zijn nog 4 plaatsen beschikbaar

Programma:

4 april verzamelen om 08:30 's-ochtends op Teuge, departure Lelystad om 09:00

Maak de Hoogvliegersdag zelf van heel dicht bij mee (altijd erg gezellig) en als we klaar zijn terug naar Teuge.

EXTRA (update): Ook is er gratis toegang tot het Aviodrome geregeld voor passagiers van Rob dus... icon_thumbsup.gif

Interesse? Geef u dan op via dit adres:

antonovtwo@gmail.com

o.v.v. naam en telefoonnummer

Door meevliegen ondersteunt men ook de stichting hoogvliegers.
Rondvluchten voor Hoogvliegers kan enkel indien de ferry gedekt wordt.

Met vriendelijke groet:

Daan, Rob & Kevin

Er ging hier net aan mail uit ..    :eusa_pray:
(en ik vloog al eens antonov, maar Rik nog niet .. ssssst)
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

Ben

Zou leuk zijn. Dan kun je de Hoogvliegerdag ook eens meemaken. Is voor Rik ook leuk.

pwassink

Citaat van: Ben op 01-04-2009 22:49:11
Zou leuk zijn. Dan kun je de Hoogvliegerdag ook eens meemaken. Is voor Rik ook leuk.

Got it!  :eusa_dance:

Zit je wel twee dagen tegen mijn smoelwerk aan te kijken Ben, maargoed je moet er wat voor over hebben ..  ;D

pooh

oh wat ontzettend leuk!!!
Ik wil ook maar zit met mijn werk dit weekend  :-[
*gaat kijken of er nog een dienst te ruilen valt...*

Teken de petitie tegen het dodingsstation en de gemeenten in Cadiz!
Direct naar de petitie: www.petitiononline.com/perrera/petition.html

Ben

Citaat van: pwassink op 01-04-2009 23:07:34

Zit je wel twee dagen tegen mijn smoelwerk aan te kijken Ben, maargoed je moet er wat voor over hebben ..  ;D

Ik kijk gewoon niet omhoog, dan zie ik 't niet  :eusa_whistle:

pwassink

Citaat van: Ben op 02-04-2009 08:45:38
Citaat van: pwassink op 01-04-2009 23:07:34

Ik kijk gewoon niet omhoog, dan zie ik 't niet  :eusa_whistle:

Das niet helemaal gelukt Ben ..   ;)
( en ook wel lastig op een vlieg-evenement, maar dat terzijde .. )

Maar t was toch weer een hele ervaring eigenlijk,  t weer was echt marginaal,
we hebben erg lang moeten wachten voordat we van Teuge naar Lelystad konden vliegen. De bewolking hing gewoon veel te laag, en daar hadden ze de capaciteit van dit toestel ook hard nodig.
Dus bij het eerste mogelijk "verbeterde" zicht zijn we direct op pad gegaan. 
In de tussentijd hebben we nog even staan kijken en praten met Frank Versteeg, die met zijn Extra 300 ook die kant op zou, die heeft het gecancelled later.  T is wel een schitterend vliegtuig dat aerobatics monster van hem eigenlijk.

Gedurende het wachten hebben we de piloot rob ook nog even bij kunnen staan bij het
demonteren van zijn "chipmunk" die maandag naar de UK moet over de weg voor een inspectie.
Hier heb ik helaas geen foto's van, ik had weer een stel vette klauwen en we zijn
een behoorlijke tijd behoorlijk fysiek bezig geweest de vleugelpennen los te krijgen van dat apparaat.
Ging niet helemaal vanzelf, maar na gebruik van wat zaken uit de kofferbak van een 850 kwam het wel weer schadevrij los ..  ;D

Een paar plaatjes :

Aanvliegen op Lelystad :

Een bord waar je wel rekening mee moet houden !  ;)

En het vliegtuig waar we mee heen en weervlogen, 1000 Pk, 30 liter motorinhoud met 9 cilinders in stervorm .. :

Verder heb ik genoten van de vlucht, de fantastische inzet van alle vrijwilligers van de stichting hoogvliegers,  het plezier wat aan alle kanten op kinder en ouder gezichten te lezen was, en de algehele hele leuke sfeer die er hing, ondanks dat men daar ook al een hele tijd moest wachten was dat allemaal dik in orde ..

Een prachtig initiatief, en hulde voor degenen die dat allemaal mogelijk maakten ..  :eusa_clap:

Ben