alarm guard 1 gaat niet uit..

Gestart door bart, 05-04-2009 14:59:46

Vorige topic - Volgende topic

BoudewijnB

ok bedankt! Ik zal dit eens onderzoeken. Kan je mij exacter uitleggen welk relais dit is? en waar deze zich bevind?

bedankt!!!

Boudewijn

haasje

het is relais 210/211 onder je dashboard. pinnummer weet ik zo niet, maar is normaal gesproken makkelijk te zien dat er een pin verwijderd is.

BoudewijnB

Ik heb het relais opgespoort en gedemonteerd, maar er is geen pin afgehaald!? ::)
En kan het kloppen dat er geen behuizing om het relais zit en er kabels uit lopen?

Dat is bij mij namelijk het geval, er zit een bijna kale printplaat in de kast, en veel draatjes lopen eruit.

:-\

haasje

heeft heel het relais (de 210/211) geen behuizing, of alleen de 2 losse relais op dde print, dat laatste klopt namelijk. Ik heb even gezocht, maar kan zo snel niet vinden welke pin het was (geloof uit mijn hoofd in AL2). Er zit een kabel aangesloten aan de voorkant van het relais, deze zit normaal gesproken met een connector vast.

thuur

Het Euro alarm is geen relais, maar een relaisvoet die met kabels is verbonden aan de alarmmodule.

Gr 8)

haasje

Daar weet ik niet over te vertellen, maar onderwerp was guard 1 alarm.

BoudewijnB

Helaas jongens! Ik kom er maar niet uit :'( Van het relais is géén pinnetje afgebroken, en ik zie verder ook geen los draadje oid ??? Ik kan dus geen ab inlezen en de deurknoppen steeds weer handmatig open en dicht doen pér deur >:(

boersmaster

Ik wil dit topic even nieuw leven inblazen. Ik heb hetzelfde probleem als Boudewijn. Ik heb mijn 850 (2.5 20v 1993) gekocht zonder afstandsbediening en heb nu een afstandsbediening gekocht. Nu wil ik deze programmeren, maar dit krijg ik niet voor elkaar. Elke keer als ik de 210/211 relais erin stop, begint het alarm af te gaan.

Hoe krijg ik het alarm gedeactiveerd zonder dat ik alle voorgaande eigenaren af moet in mijn zoektocht voor de originele sleutel (die vermoedelijk niet meer bestaat...) ?

Misschien heeft Boudewijn het probleem inmiddels opgelost?

mehn

Citaat van: boersmaster op 13-03-2010 19:32:58
en heb nu een afstandsbediening gekocht.

Je hebt de juiste afstandsbediening?

Grijs kastje met een rode band en 1 knop?

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

SirRutte

Ik heb m'n alarm als volgt uit gekregen zonder afstandsbediening:

- Motorkap open
- Zekering 6 eruit
- Alarmrelais erin
- Raam bij bestuurder open
- Knop op de A-stijl ingedrukt houden en tegelijkertijd zekering 6 erin doen. Als het lampje op de A-stijl gaat knipperen (=alarm geactiveerd) nogmaals proberen.

Bij mij was het alarm na een paar keer proberen uitgeschakeld.

boersmaster

Bedankt voor de snelle reacties! Ik heb inderdaad een grijs kastje met een rode band en 1 knop. Ik ga de tip van SirRutte proberen!

boersmaster

Nogmaals bedankt voor de tip. Na een middag en twee avonden proberen heb ik het nu werkend. Mede door de tips hier, maar voor een uitgebreide omschrijving die uiteindelijk bij mij werkte heb ik dit topic gebruikt:

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,23543.0.html

Het verschil zit hem in het raam open en dicht doen en de stappen die je er na moet zetten. Maar de basis van SirRutte is al goed!