advies:af en toe op benzine rijden

Gestart door 850classic, 10-04-2009 23:13:20

Vorige topic - Volgende topic

850classic

Hallo,
vanmiddag voor het eerst eens op benzine gereden.
Nou  en dat is maar goed ook.
In het begin na overschakelen op benzine was het voornamelijk inhouden.
En zelfs had hij de neiging om er mee te stoppen.
Op de snelweg nog maar eens een keer overschakeld op benzine.
Dat lukte gelukkig vrij aardig..
De injectoren hun best laten doen cq benzinepomp.
Nu loopt hij gelukkig weer goed op benzine.
Net op tijd?
Daarom adviseer ik een ieder omdat  toch af en toe te doen.
Een ritje op benzine.
Vooral met de zomervakantie naar het Zuiden wil ik nog weleens op benzine overschakelen.
Maar dan moet het wel werken.

Freakybaby

Gewoon maandelijks even een ritje van 50-100 km op benzine maken.. Houdt alles vers. En zorg voor 30 liter in je tank, volle tank dan wordt je benzine erg oud als je zo weinig op benzine rijdt.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

850classic

Heeft toevoegingen in de benzine nut trouwens?
Zo ja,welke?

Ludo

zoals Freek al schrijft, af en toe even op benzine rijden.
dan heb je geeneens toevoegingen nodig...

jan piet

Je hebt de boel nu op 'gang' gekregen, als dat niet lukt of het blijft 'bokken' en inhouden kun je injectorreiniger toevoegen aan de benzine. maar blijkbaar was je op tijd.
Inderdaad zoals Freek aangeeft, maandelijks een tiental kilometers op benzine maken. Scheelt ook het verdrogen van rubbers, het vergommen van de brandstof enz. En laat je benzine niƩt ouder worden dan pakweg 6-9 maanden.
Gr,JP

Bram

Is dit wel zo?

Ik vroeg mesman er expliciet naar (deed het ooit te weinig met een alfa). Daar vertelde ze me dat het echt niet nodig was. Ik tank altijd tot er meer dan 30 liter in zit en ga dan weer tanken als het grofweg tot 15-20 liter is gedaald. Zo tankte ik sinds december een liter of 30-40. Bij LPI gebruik je dus nog best wat benzine.

Ludo

Citaat van: Bram op 11-04-2009 09:49:51
Is dit wel zo?

ja dat is zo, de feiten spreken voor zich...
het betreft hier wel een (oudere) verdamper installatie, dus niet vergelijken met jou LPi installatie.

850classic

Hallo Ludo.
Ik denk wel dat ik wat langer op benzine moet rijden,want vandaag schakelde ik weer over naar benzine en dat bonken begon weer plus het gaspendaal moest ik wel erg diep indrukken om vooruit te komen.
Ik weet niet of dat komt door de vernieuwing van mijn distributieriem jongstleden vrijdag.(stond giga verkeerd volgens de dealer)
Volgens mij had ik daarvoor veel meer power.Maarja ik heb hem niet zolang dus 200% zeker weten doe ik niet.
sindsdien roffelt hij ook niet meer???????????????
IK heb reeds een nieuwe topic omtrent mijn probleem traag trager traagst.