Standaard Volvo alarm uitbouwen of niet?

Gestart door vasquez, 09-04-2009 09:50:10

Vorige topic - Volgende topic

vasquez

Mijn standaard volvo alarm op de T-5R werkt niet dus wil ik binnenkort een nieuw klasse 3 alarm laten inbouwen bij een inbouwstation.

Standaard alarm is dus zowiezo overbodig straks en vermoed dat ze bij het inbouwstation helemaal geen ervaring hebben met dergelijke alarm systemen qua uitbouw.

Kan ik het standaard alarm vooraf zelf uitbouwen, gaat dit makkelijk en waar moet ik rekening mee houden?

Wat bijvoorbeeld met de startonderbreker?

haasje

Je alarm uitbouwen is heel simpel. Je verwijderd relais 210/211 (alarmrelais) en plaatst relais 210 (overbruggingsrelais startonderbreker). Nu kun je eventueel je sirene en (indien aanwezig) je ultrasone sensors verwijderen.

daytonawim

Kan je je alarm niet gewoon maken, volgens mij is er niks
mis met een volvo alarm.

Onderdelen zijn er namelijk zat te krijgen

vasquez

mja, zit wat in, ware het niet dat ik er niet uitkom en de dealer waar ik de auto vandaan heb ook niet!

Heb met handleiding in de hand van alles nagelopen en geprobeerd maar tevergeefs, tijdje geleden dus maar opgegeven.
Lampjes op de afstandbediening werken maar centrale vergrendeling reageert niet en alarm ook niet.

Werken ho maar en dat ben ik ondertussen zat  :eusa_sick:

daytonawim

wat doet ie wel en wat doet ie niet ?

vasquez

Kon geloof ik de foutcodes uitlezen, weet niet meer uit mn hoofd wat codes werden gegeven.

knipperen een aantal lampjes in mn raamstijl en als ik daar op een knop drukte begon de sirene onder de motorkap wel te piepen maar verder nix  :eusa_think:

haasje

Ik weet niet waar je vandaan komt, maar wil eventueel wel meekijken/helpen met of herstellen of demonteren (heb hier nog een compleet alarm liggen om mee te testen.

daytonawim

vasquez

ja, heb via het forum een pdfbestand voor de Guard-I gedownload een tijd terug.

daytonawim

mehn

Daar heeft hij niets aan. T-5R heeft geen Guard I

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

haasje

Heb je guard 1 of 2 in de auto zitten?

dit is guard 1:

vasquez

yep, ik heb precies deze!

heb verder 2 ultrasone sensoren gezien in het interieur en een grote sirene onder de motorkap

mehn

Citaat van: vasquez op 09-04-2009 13:38:04
yep, ik heb precies deze!

heb verder 2 ultrasone sensoren gezien in het interieur en een grote sirene onder de motorkap

In een T-5R?  ???

:eusa_think:

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

vasquez

wat klinkt daar zo onmogelijk aan dan?