vermogen 20V,traag of?

Gestart door 850classic, 11-04-2009 22:33:15

Vorige topic - Volgende topic

thuur

Citaat van: 850classic op 12-04-2009 21:21:56
probleem is opgelost.
De volvo rijdt toch perfect.!
Ik heb een plaatsgenoot laten rijden en die heeft de auto eens stevig aangepakt.
Hij rijdt zoals een 20V rijdt.
Niks aan de hand dus.
Gelukkig maar.
Bedankt voor jullie reacties

Wat bedoel je hier precies mee?

Gr ???

850classic

Volgens hem rij ik veels te traag.
En inderdaad ik mag best dat gaspendaaltje indrukken om vooruit te komen.
Hij heeft al de paardenkrachten die de auto heeft de sporene gegeven en inderdaad rijd geweldig,
Zelf in de paar weken bezit nooit boven de 110km gereden.
Niks aande hand en hij vindt hem zelfs heel goed rijden.
Zelfs het roffel geluidje hoorde ik weer.
Waarschijnlijk heb ik de afgelopen week met twee watjes in mijn oor gereden.

thuur

Citaat van: 850classic op 14-04-2009 22:27:33
Zelf in de paar weken bezit nooit boven de 110km gereden.

Wil je de oliescheider dicht krijgen?

Gr ;D

850classic

Ik moet r wel bij zeggen dat het onze 3e auto is.
Af entoe rij ik ermee.Tussendoor ben ik hem aan het opknappen.
Olie.bougies,rotor,verdeelkap moet ik nog vernieuwen.
Mede daardoor rij ik er nog erg rustig mee.
Als deze items gedaan zijn dan geef ik hem wel de sporen.
Doe ik meestal met een auto die ik aanschaf.Eerst alle onderhoudsklusjes doen zodat ik zeker weet dat er niets kan gebeuren.
Foto's volgen nog als hij helemaal klaar is.
Daarna ga ik zien of ik zo,n auto wel wil houden.Voorlopig liggen mijn plannen om hem te gebruiken voor de zomervakantie richting het zuiden met de caravan er achter.Moet lukken lijkt mij.                                                                                                                                              Trouwens zo'n 245Turbo heb ik ook ooit in mijn bezit gehad.
De snelste tank en reed heerlijk,wat een power had die tank.
Alleen de koude start vond ik altijd een probleem.

onnaj

Ik lees dat je een verdamper hebt en dat je bang bent voor backfires maar nog niet je bougies, rotor, verdelerkap en bougiekabels hebt vervangen? Wanneer je niet weet wanneer dit gebeurd is dan zou ik deze spullen eerder in huis hebben dan de auto zelf. Een verdamper kan prima, heb er tot nog toe met 2 Volvo's 20v's probleemloos mee gereden, maar zorg dat je ontsteking goed is. Dit echt van belang om backfires te voorkomen. Dit is de zogenaamde Stage 0 tuning!

Verwacht overigens niet dat je met een 20V met carcavan bij wijze van de klinkers uit de straat zult trekken. Hij kan prima met een caravan overweg maar moet er echt wel voor werken en zeker in de bergen. Rijd je met een automaat dan schijnt een extra oliekoeler voor de automaat (in de bergen) aan te bevelen zijn. Heb zelf wel een automaat maar hang er zo goed als nooit iets aan dus kan je wat dat betreft weinig wijs maken :)

)()()sT

Is die oliekoeler in de radiator niet voldoende?
Tenminste, mijn ouders gingen jaren met de 850 op pad zonder problemen.... Bij de dealer (toen was er nog geen forum)
gaven ze aan dat een externe koeler niet nodig was. Maar goed, dat zeiden ze dáár  :evil: ;D

Ik vond de 20V. handbak van mij pittiger aanvoelen als de 20V. AT van mijn ouders overigens....
Beide auto's deden het goed met caravan, maar moesten idd. wel stevig werken en werd je bergop ingehaald door de TDI-tjes  :evil:

onnaj

Heb zelf ook een handbak gehad en deze is of voelt iig pittiger aan. Vind een automaat wel beter bij het karakter van een 10V of 20V (non-turbo) passen.