Project BaRRaCuDa1.0: 855T5

Gestart door BaRRaCuDa, 13-04-2009 20:29:33

Vorige topic - Volgende topic

Laserblue

Citaat van: BaRRaCuDa op 15-05-2011 20:30:47
http://i563.photobucket.com/albums/ss78/Barracuda855/Volvobig3.jpg
Zo moet ie gaan worden  :) (op de wielen en die spoiler na dan)

Eigenlijk zou ik deze als alledaagse auto willen maken en een 854 in het wit erbij kopen als tune auto en daar dan ook de KW-set en deze velgen onder monteren. En dan Volans op de estate met een normale verlagingsset  ;D

Wow, lekker ding en een prachtige foto zeg! :eusa_drool:
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

Jeff

Zeer mooie auto hoe die op de foto staat...
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

BaRRaCuDa

Jazeker  :)
Wit is mijn cream yellow  :P
Daarom lijkt het me wel super gaaf om er een witte sedan bij te kopen  :P
En de estate gewoon zo als op de foto gewoon als nette alledaagse practische auto te houden

arjen850

Citaat van: BaRRaCuDa op 15-05-2011 20:30:47
http://i563.photobucket.com/albums/ss78/Barracuda855/Volvobig3.jpg
Zo moet ie gaan worden  :) (op de wielen en die spoiler na dan)

Eigenlijk zou ik deze als alledaagse auto willen maken en een 854 in het wit erbij kopen als tune auto en daar dan ook de KW-set en deze velgen onder monteren. En dan Volans op de estate met een normale verlagingsset  ;D

Die zwarte deurlijsten vind ik echt geweldig :eusa_clap:

BarryB

arjen850

Citaat van: BarryB op 16-05-2011 00:59:24
Die witte staat te koop.

http://www.youtube.com/watch?v=CC0ChkstTBY

Alleen komt het filmpje uit julie 2010, wellicht istie al lang en breed verkocht ;)

BaRRaCuDa

Zo ik ben net weer terug in Noorwegen met de witte, zonder enig probleem met de witte gelukkig.

Er is wel iets wat mis met de witte, maar nog niet ernstig. De motor houd bij het accelereren.
Het inhouden is niet constant (niet in een rechte lijn of op een vast punt), het fluctueert. Vaak bij het liften pakt ie beter op.
Op hogere toeren pakt ie meestal pas op....

- de turbodruk is altijd direct aanwezig bij het openen van het gas
- TCV is nieuw
- bougies zijn nieuw
- bougiekabels zijn nieuw en orgineel
- rotor en verdelerkap zijn nieuw
- lambdasonde is nieuw
- vaccuumslangen zijn nieuw

Zelf denk ik dat het de luchtmassameter zou kunnen zijn, andere alternatieven zijn wellicht nokkenassensor en/of bobine....
Herkennen jullie dit probleem? (van de zoekfunctie op "inhouden" wordt ik niet veel wijzer)....

BaRRaCuDa

-- update'je --

Inmiddels de luchtmassameter van de noorse geprobeerd, maakt nauwelijks verschil.
Ik denk dat ik het toch eerst in de ontsteking moet zoeken....
Wanneer ik weer in NL ben zal ik eerst de bobine eens vervangen voor een MSD exemplaar. Als dat niet helpt dan de nokkenassensor...

Ik rijd nu met 16" Columba's en 205/55 R16 (loopt nergens aan), ik heb de 18"ers op de noorse gemonteerd in de hoop deze sneller te kunnen verkopen. Bovendien waren de voorbanden schrikbarend kaal, canvas kwam er al uitsteken, ook niet echt een fijn idee om daarmee terug te moeten rijden >1700km
Ik wilde toch al andere velgjes  ;)

BaRRaCuDa

Inmiddels het een en ander op het forum gelezen over de EVAP klep/benzinetank ontluchting, misschien dat ik eerst maar eens probeer deze af te doppen. De klep werkt volgens mij zowiezo niet, want ik hoor hem nooit en wel bij de T5-R van Dave (850 T5 Freak)(irritant tikkend geluid).

Hij trekt nu echt voor geen meter meer, bij het liften begint ie pas te trekken of op hoge toeren (>4000rpm)

Turbodruk is niets mis mee, eerder aan de hoge kant, motor slaat ook niet over...

Wel ruik ik na het rijden een benzine lucht bij de tankdop, valt op.... Bij de noorse ruik ik dit niet/nauwelijks (valt iig niet op)....

Het volgende gevonden op Internet over de tankontluchting:
(Bron: www.volvoclub.org.uk/tech/service/850/EngineTheoryOpertion.pdf)

EMISSION SYSTEMS

FUEL EVAPORATIVE SYSTEM (EVAP)
Evaporative emissions system is designed to prevent fuel
vapor from entering atmosphere. Fuel system is completely sealed and
vented only through a carbon canister. System consists of
pressure/vacuum relief fuel filler cap, rollover valve, charcoal
canister, purge valve and various connecting hoses.
Fuel pressure/vacuum relief filler cap allows excessive tank
pressure to vent. It also allows air into fuel tank if vacuum should
become excessive due to a malfunction in fuel evaporation system. Fuel
tank vapor is vented by a line through rollover valve to charcoal
canister. Rollover valve is located in vent line close to fuel tank.
Valve is designed to prevent fuel spillage if vehicle rolls over.
Valve is open until vehicle is at a 45-degree angle or more from
horizontal position.

Canister Purge Valve
Charcoal canister is filled with activated charcoal. Fuel
vapor from tank is absorbed by charcoal when engine is not running.
When engine is running faster than idle, canister purge valve opens
and fuel vapor is drawn into engine and burned.

Het zou dus geen probleem moeten zijn het geheel los te koppelen van het spruitstuk en af te doppen.

BaRRaCuDa

-- update'je --

Vandaag de roffel geprobeerd met een afgedopte benzinetankontluchting, geen verschil. Lijkt ook gewoon goed zijn werk te doen, klepje hoor je haast niet maar je kan de pulsaties goed voelen (misschien zit er al wel een gewijzigd model EVAP klep in)...

Gelijk ook even naar de nokkenassensor gekeken, brandschoon, geen druppeltje olie...

Ik zal nog andere bougies proberen en anders houd ik het voorlopig op de bobine....

daytonawim

Wil net zeggen heb nog wel een bobine liggen die je mag proberen, maar we wonen geloof weliswaar beide Noordelijk maar nou niet echt om de hoek.

BaRRaCuDa

Ohw dat is niet erg hoor, de MSD bobine stond eigenlijk toch op het verlanglijstje  ;)
Het rijd alleen heel vervelend nu, en omdat ik nog een 1700km ermee moet rijden had ik gehoopt het te kunnen verhelpen op een makkelijke manier....

mitchelli

He hier op de zaak een 850 R met precies dezelfde klacht! Ontsteking,distri timing,compressie,turbodruk regelklep,wastegate,turbo,kat,vacuum slangen,foutcodes,ontsteking (behalve bobine) gecontroleerd of vervangen. Auto is gechiped. Lijkt toch aan de software te liggen...

Auto klimt heel langzaam in toeren,en vanaf 4000 toeren gaat de druk richting de 1.4 bar,en spuit de auto vooruit....(lijkt me aan de hoge kant)
Een gelukkig huwelijk noemt men in de psygilogie het Stockholm syndroom....

BaRRaCuDa

De mijne is niet gechipt (voor zover ik weet)....
De turbodruk bij een 2,0 T5 is toch iets hoger dan bij een 2,3 T5 denk ik  :eusa_think:

Maar trekken doet ie voor geen meter iig, na een jaar stilstaan is het er iig zeker niet beter op geworden (ik kan me niet herinneren dat het zo erg was....)

1,4bar  :o dan zal ie wel goed trekken als ie trekt  ;D

Ik vind het erg vreemd, de motor slaat niet over, start prima, injectoren zijn nieuwe 350cc'ers, benzinepomp is nieuw, brandstofdrukregelaar lijkt niet te lekken (brandstofdruk nog niet gecontroleerd), lambdasonde is ook nieuw....

Turbodruk reageert goed, volle druk vanaf 2500rpm, maar begint pas merkbaar te trekken bij de 4000rpm  ???
Ben een beetje bang dat ie dan een arm mengsel krijgt, maar misschien is de vonk wel heel zwak en krijgt ie het op "lage" toeren niet goed ontstoken ???

Ik zal die andere bougies een proberen, ik heb nog normale kopertjes van NGK liggen, en wellicht zit er vocht bij de kabels of in de bougieschachten  ???

Ik weet niet in hoeverre het brandstofpomprelais rare streken uit kan halen......?

V70geRwin

hoe zijn je vacuumslangen?