Even voorstellen

Gestart door Harry Covert, 20-12-2009 18:16:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Harry Covert

Ik ben Remko en ik woon in Witmarsum, sinds maandag in het bezit van een Nautic Blue 850 2.3 T5 full options uit 1994 met 166000 miles op de teller. Hij rijdt als een trein, maar gooit er nog wat olie uit achter uit het blok ( pakking van de olieretour), de kachel kapt er om de haverklap mee ( waarschijnlijk relais), de achterklep moet nieuwe gasveren en er zijn nog wat lampjes in het dashbord stuk ( waaronder oliepeil wat lastig is met olielekkage). Zodra Blauwbek onder de sneeuw vandaan komt maak en plaats ik wel wat foto's

heutink

Welkom hier, gewoon een beetje sleutelen, en dan komen er vast veel veilige en plezierige kilometers ;D
Beter 299 paarden onder de kap, dan de lucht van 10

cas

haij! welkom :-) heb ook net een 850 T5(r) aangeschaft. kleine dingetjes zijn er altijd te doen.
een vraagteken, je nick is Harry C. maar je stelt je hier voor als Remko.....

kachel is vrij makkelijk te doen, dashboardkastje open doen. binnenwerk eruit, onder paneel even los 3 torx. en dan de motor eruit, 3 of 4 torx. een plus en minnetje erop. werkt ie, dan is het je relais. maar kan dus ook de motor zijn, of allebei, wat ik dus had.

motor was niet stuk, maar de verbinding was niet helemaal 100, dit omdat er een stekker op een stekker zit...

dus niet meteen nieuw kopen, is vrij dure grap ... forum zal je een heeeel eind op weg helpen.

p.s. TIP  als je zoekfunctie doet voor het demonteren voor alles, begin dan achterin de gevonden resultaten.
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

joes

 :D
WELKOM op het forum en gefelicieerd met je 850 T5 full options, zit het stuur aan de goede kant ? omdat je het hebt over 166.000 miles of is dat een "transplant" UK engine  :D

Have fun en wanneer je lijstje niet langer wordt ben je een boffert ! Lekker rijden met dat ding, alhoewel dat nu geloof ik praktisch onmogelijk is in Fryslan geloof ik  :eusa_wall:

Have fun

Harry Covert

Het is een amerikaan dus het roer zit precies aan de goede kant.

Het lijstje is wel iets langer maar zijn wat mij betreft niet zo prangend, ik kan wel zonder cruise control en een rolhoes.

De rij condities op dit moment zijn Zweeds te noemen, wat zonder kachel niet al te comfortabel is.

Bouke

Welkom Remko,ik hoop voor ons dat de sneeuw snel weg is :eusa_whistle:

Bouke

Tim H uit E

en heeeeeeeeeel veel plezier met je roffel

Tim

PK-T

Hey Remco,
en al fotootjes kunnen maken?

bastiaan arissen

Welkom op het forum. Succes met alle reparaties.
Groeten Bastiaan.